Snart är det...

innebandy VM för damerna och jag har fått den stora äran att prata (föreläsa) om att "träna och motivera tjejer" på ett tränarseminarium.

Nu när jag sitter och jobbar med min PowerPoint kommer jag att tänka på en talang som heter Emelie Wibron. Tjejen är 17 år och har vunnit Europacupen med IKSU, med i damlandslaget och kommer troligen att få ett VM-guld. IKSU har ju stora chanser att vinna SM och i maj kan hon vinna guld med U-19 landslaget. 17 år och kan redan vunnit alla stora titlar som går att vinna efter denna säsong. Hur motiverar man en sådan tjej att fortsätta med innebandyn i 10 år till - minst?

Kommentarer
Postat av: Rosa

Tror inte det är så svårt att motivera Wibron! För den tjejen kommer att vara bäst i världen inom kort och många år framöver. Hon kommer att vilja utvecklas och ta fler titlar=). Det finns alltid nya utmaningar.

2009-11-26 @ 22:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0