SM för skollagen .....

står på tur. Som jag redan skrivit så åker tjejerna till Nyköping för att möta Nyköping (sammanslagning av gymnasieskolorna där) och John Bauer från Linköping.  Så idag hade vi ett snack om hur vi skulle förbereda oss inför detta. Många vettiga saker kom fram och den plan som vi ska jobba efter känns väldigt bra.





Alla tjejer i laget spelar antingen på div 1 eller div 2 nivå, så det är en stark trupp vi kan ställa på benen.

Med killarna körde vi en liten match där Ronnie



coachade blå laget och jag det röda. Gissa vilket lag som vann?



Här kommer lite bilder från den matchen:









laget som förlorade



Andersin och Skjutar i det vinnande laget.



Telges div 1 lag plockar upp Sofia "Soffan" Karlsson från div 2 laget. Ett intressant drag då jag tror att "Soffan" kan, när hon blir varm i kläderna, bli en tillgång offensivt. Nadja kommer ju att försvinna efter jul (?) då hon ska ut och resa.

PÅ min kollega "Nilles" blogg http://www.nillelana.blogspot.com/ kan man nominera tjejer till en omröstning "vem är Östergötlands bästa innebandytjej". Jag tycker att alla som är intresserade ska nominera sin kandidat.

Själv vet jag ju vem som är det ;).

I morgon är det Bosön som gäller. Tester för F/P-15 stadslagen samt en match för F 15 mot Uppland. Det tillhör ju inte vanligheten att vi träningsmatcher mot andra distrikt men som man säger i reklamen.."plötsligt händer det".
Killarna matchar mot Hässelbys P93 i Eriksdalshallen i morgon så de kunde inte ta en match mot Uppland vilket var tänkt från början.


Kommentarer
Postat av: Garpen

Roligt att du tittade in.

Japp, missar nog 2 eller 3 matcher pga. semestern men vem f¤# lägger en innebandymatch den 22 december?



Tråkigt att missa matcher men samtidigt har semestern varit bestämd sedan länge (innan säsongen startade). Oavsett så kommer truppen att fixa matcherna hur bra som helst utan mig, så jag är knappast orolig.



Ha en trevlig helg!

2009-11-06 @ 09:19:14
URL: http://garpilarpen.blogg.se/
Postat av: Sandra Lindholms

tack göte för bilden! ;O

2009-11-07 @ 12:01:57
URL: http://ssssunshine.blogg.se/
Postat av: Rosten

Visst är den bra!! :)

2009-11-07 @ 12:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0