Seriespelet i div 2....

rullar på och här kommer mitt tips för helgens matcher:

Östergötland
Det spelas två matcher denna helg och jag kan inte tänka mig annat än att Mjölby och KFUM Norrköping står som segrare.

Antvarden - Mjölby     3-6

KFUM Norrköping - Finspång     8-2


Södermanland

Gnesta - Södertälje     3-7
På sin "trånga" hemmaplan kan Gnesta med sin hårda press hålla ställningarna i början men Rockets bredd ger utslag i långa loppet.

Strängnäs - Onyx     4-5
Strängnäs har börjat serien mycket bra och kan ge Onyx en riktig match. Men jag tror att Onyx till slut står som segrare.

Katrineholm - Trosa Edanö     2-4
Katrineholm är svårspelade på hemmaplan, men jag har sett Trosa i några matcher och tycker de har utvecklat sitt spel.

Telge - Flen     7-2
Någon gång ska det väl lossna för Telge som har material för en högre tabellposition.

Torshälla - Nykvarn U     6-2
Torshällas större tyngd och rutin fäller avgörande. Div 1 spelarna kan visserligen ställa till en del bekymmer för hemmalaget men jag tror inte att de räcker denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0