Jag var på...

matchen mellan Nykvarn och Kumla igår. Matchen hade kunnat gått lite hur som helst men det blev Kumla som vann med 3-2 i SD. Nykvarn (nämner inga namn) hade en jättechans att ta tre poäng under ordinarie speltid men missade öppet mål. Dåligt tempo i matchen som berodde på två domare som var i överkant petiga och blåste sönder matchen. Kan ju inte bli något tempo när frislagen haglade.

Jag hann även med att se matchen i D2 mellan Södertälje och Nykvarn Ungdom. Anledningen var att jag hört att Nykvarnslaget skulle innehålla många talanger och det stämde. Södertälje hade jämt schå att vinna matchen och resultatet 6-2 är ganska missvisande. Visst var "Rockets" lite bättre men siffrorna var i överkant. Riktigt duktiga i Nykvarn var Moa Gustavsson och Amanda Örnesved. I Södertälje finns det ju några av "mina" elever och det är alltid kul att se att de sköter sig 2 mål vardera av Alexandra och "Ahlan"

Halva serien spelad (för de flesta) så jag kommer att under dagen, när jag får lite tid över, göra en resumé samt ge mina tankar om fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0