Här kommer...

veckans tips. Jag låg väl inte helt rätt i förra helgens tips, så det är skärpning denna vecka.

Div 1 Östra:

Borlänge - Råsunda     2-8
Den matchen kan bara sluta på ett sätt, med en solklar Råsunda seger. Det är Råsundas andra seriematch under november så de är självklart spelsugna. Borlänge kommer få det svårt att stanna kvar i div 1 och några poäng i denna match blir det inte.



"Garpen" en av "zessorna" har ju varit och specialtränat med Balrog så hon kommer absolut att vara på tå mot Borlänge.

Hässelby - Vendelsö     6-2
Vendelsö är väl seriens andra stora nedflyttnings kandidat och har 3 poäng hittills i serien. Hässelby förlorade senast mot Sala vilket kan anses normalt men tog i omgången före en fin skalp då Telge besegrades på bortaplan.  Hässelby ska alltså inte ha några problem att vinna matchen trots att det är ett derby.

Hagunda - Rönnby Ungdom     3-5
En viktig match för båda lagen. Vinst för Rönnby och de drar ifrån lite i bottenträsket, vinst för Hagunda och de är ikapp motståndarna. Rönnby har sett starkast ut på slutet och får därför mitt tips.

Västerås - Hammarby     6-4
Hammarby varvar bra med dåliga insatser. De verkar inte riktigt stabila i sitt spel. Västerås jagar Sala så en vinst känns som ett måste och jag tror de fixar det. Hemmaplan kan vara avgörande.

Telge - Sala     4-4
Jag tror (och hoppas) att Telge kan kriga till sig en poäng mot serieledarna. Telge har bra målvakter och kan man bara bli lite mer täta i försvaret så kan det egentligen gå hela vägen med en trepoängare. Det är ju serien målfarligaste lag som möts så det kan bli en underhållande innebandy i Wasa Sporthall.

Div 2 Södermanland.

Flen - Södertälje     3-5
Bortamatch mot Flen en fredagskväll tillhör inte favoriterna, det vet jag av egen erfarenhet. Södertälje har varit lite down de senaste matcherna och inte direkt övertygat. Flen är alltid tunga på hemmaplan och "Rockets" får se upp med systrarna Strömberg.

Södertälje - Katrineholm     6-1
Hemmaplan ger trygghet och Katrineholm är numret mindre än Flen. Så i denna match vinner Södertälje ganska komfortabelt.

Div 2 Östergötland

Boxholm - IBF Norrköping     6-3
En match mellan två nollpoängare i serien. Efter fredagens match så är det bara IBF som har noll poäng. Jag tror nämligen att Boxholm vinner matchen ganska enkelt. Så siffrorna kan bli större än vad jag tippar.


Kommentarer
Postat av: Garpen

Jaha, så nu kom "smygbilden" fram =)

2009-11-27 @ 14:46:17
URL: http://garpilarpen.blogg.se/
Postat av: Rosten

Garpen, snygg bild eller hur? Lycka till i helgen!

2009-11-27 @ 14:59:51
Postat av: Garpen

Haha, jag får skylla på att det var ett "smygfoto".

Tack, Lycka till själv!

2009-11-27 @ 18:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0