Div 2 tipset denna...

Vecka kommer här.

Östergötland:

Finspång - IBF Linköping     3-7
Finspång tog visseligen en storseger mot IBF Norrköping men det tror jag mer beror på svaghet hos IBF än styrka hos Finspång. Lätt Linköpingseger.

KFUM Norrköping - IBF Norrköping     8-2
Derby som KFUM vinner lätt.

Antvarden - Solfjäderstaden     3-9
Kan Solfjäderstaden behålla sitt finna spel sen söndagsmatchen mot oss (LIBK) så ska Antvarden bli en mumsbit.

Åby - Boxholm     6-2
Åbys unga tjejer vinner på hemmaplan. Inget snack om saken.

Södermanland:

Gnesta - Onyx     5-4
Jag tror att Gnesta äntligen tar sin första poäng i serien.

Torshälla - Trosa Edanö     4-5
En tuff match mellan två just nu bra lag. Trosa har seger mot Telge med sig och kommer att spela med självförtroende.

Strängnäs - Telge     3-5
Fortsätter att tippa Telgesegrar. Efter mötet i tisdags så kommer Telge till match med en bra inställning, vilket är ett måste om tipset ska gå in.

Södertälje - Nykvarn     7-1
Tror återigen att Nykvarn får undvara div 1 spelare och då räcker de unga laget inte riktigt till.

Katrineholm - Flen     5-4
Ett Sörmlandsderby som jag tror hemmaplan fäller avgörande i. En del gamla Flenstjejer i hemmalaget som vill visa att de fortfarande är bäst.

Jag återkommer med tipset div 1 östra samt kanske lite tankar om matcherna i västra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0