Det blev många...

matcher att tippa denna gång. Jag börjar med div 1 Östra.

Borlänge - Sala     3-8
Tabellpositionerna talar för sig själv. Ska Sala vinna serien så är en sådan här match ett måste att vinna och jag tror inte Borlänge har mycket att sätta emot.

Hammarby - Rönnby Ungdom     4-3
Hammarby känns starkare och hemmaplan fäller avgörande.

Telge - Hässelby     6-3
Finns en del tjejer i Telge som bär på förkylning men jag tror att alla kan ställa upp mot Hässelby. Om Elin är spelklar så lär hon kliva in i målet, U19-landslagstjej som hon är.

Hagunda - Vendelsö     4-2
Hagunda tror jag tar sin andra trepoängare i denna match. Vendelsö har enligt ryktet förlorat ytterligare spelare.

Div 2 Södermanland

Här finns det en del mycket intressanta matcher så denna omgång har stor betydelse för tabellen.

Flen - Gnesta     4-4
Jag såg Flen spela mot Telge och då levde de mycket högt på två spelare, Johanna Alenius (mycket duktig) och Sandra Strömberg. Jag tror att fler måste kliva fram om det ska bli seger mot Gnesta.

Trosa Edanö - Telge     3-5
Det blir en tuff match för Telge då jag tror att Trosa mer och mer förlorar respekten för de "etablerade" lagen. Telge får väl med några tjejer som stod över mot Flen för att de deltagit i SM med Telge SIBK.

Onyx - Katrineholm     6-2
Här tror jag Onyx ganska enkelt slår Katrineholm.

Nykvarn Ungdom - Strängnäs     3-4
En jämn match där Nykvarn antagligen får vara utan div 1 spelare som har match samma dag. Visserligen bör man hinna hem till matchen men det är ju inte så smart att spela två matcher samma dag.

Södertälje - Torshälla     5-4
Södertälje har inte varit på topp den senaste tiden. Torshälla har däremot visat att de vill vara med och slåss om seriesegern. En jämn match där jag tror att coachningen blir avgörande.

Div 2 Östergötland.

Solfjäderstaden vilar denna helg så de kommer antagligen att tappa serieledningen tillfälligt. Vi ska matcha mot dem på söndag i en träningsmatch.

Mjölby - Åby     3-5
Mjölby förlorade oväntat (för mig iaf) mot Antvarden i förra omgången och jag tror att de får en ny förlust mot Åby. Åby har börjat serien starkt och deras unga lovande tjejer verkar ha tagit ytterligare ett steg i sin utveckling. Så jag tror det blir en (tillfällig?) serieledningen för dem.

IBF Linköping - Antvarden     6-2
IBF rår inte Antvarden på. En ganska bekväm seger för Linköping som med Susanne Gustavsson fått ytterligare spetskompetens.

Boxholm - KFUM Norrköping     3-7
Ett rutinerat KFUM vinner mot ett ungt Boxholm.

IBF Norrköping - Finspång     3-5
Vet inte så mycket om dessa lag men såg att Finspång slagit Antvarden med stora siffror så det får vara anledningen till tipset.

Div 1 Västra har denna helg många intressanta och ovissa matcher. Full omgång för en gångs skull och det ska bli spännande att se resultaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0