Varför åkte Linköpings IBK ur "ettan"?

Jag har ju vid ett svagt ögonblick lovat att försöka ge ett svar på ovanstående rubrik. Men hur jag än funderat så är det för mig en liten gåta. Nu vet jag ju förstås väldigt lite om hur stämningen varit, hur träningarna sett ut, hur seriöst det är dagarna före match o s v. De matcher jag sett laget i är 3-4 st.

Jag har tänkt så här:

Truppen: Ser inte att kompetensen i den skulle vara så dålig att det skulle vara anledningen. Tycker de har en ganska jämn uppställning. Det jag är lite osäker på är målvakterna.

Tränarna: En ny från Småland och de andra gamla i laget. Om jag nu inte hittade något fel på truppen så kanske det är tränarstaben. I de matcher jag sett så har det varit ganska passivt coachande, framför allt från huvudtränaren. Hur träningarna varit upplagde vet jag ju inte.

Spelet: De har ju ett grundspel men jag tycker att kreaviteten i anfallszon saknas. Laget är ganska lätt att läsa av.

Träningarna: Laget har ju tränat 4 gånger i veckan har det sagts mig. Kvantiteten är det alltså inget fel på men hur har det varit med kvaliteten?. Jag har ju alltid tyckt att det är bättre att ha färre träningar med kvalitet (tänk inte på Bergs) än många utan. Sett kommentarer på bloggar som "suck ikväll är det träning" och den tjejen som tänker så presterar inte ngt på träningen det är iaf säkert.

Runt om: Ryktet går ju att det är många "lagfester" m.m. Träna 4 gånger i veckan, spela match och sen supa skallen av sig är ju inte direkt att rekomendera. Alkoholens nedbrytning av en fylla gör ju att de man byggt upp i muskler under veckan fort raseras.

Stämningen i truppen: Vet jag inget om överhuvudtaget så den frågan lämnar jag.

Jaha, vad fick jag ut av detta, inte mycket. Man kan nog se att det hela är en kombination av olika faktorer.
Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

att de inte är lika bra som de tror att de är...

2009-03-15 @ 20:14:51
Postat av: Göte

:) skulle ju kunna vara en möjlig anledning...

2009-03-16 @ 11:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0