Serien är slutspelad.

Är jag nöjd? Ja, delvis - vi klarade oss kvar med marginal och det är beundransvärt med tanke på förutsättningarna. Men samtidigt kommer tanken smygande vad hade vi kunnat prestera med en försäsong som varit (i mitt tycke) okey? Vi har trots en försäsong som varit under all kritik, en trupp som egentligen varit lite tunn, framför allt i antal presterat en hel del. Vad i ligger denna framgång? Egentligen vet jag inte svaret, men jag tror att vi har en kvalitet som andra lag kanske saknade - mental styrka. Vi brydde oss inte så mycket om det trillade in ett eller annat mål - vi spelade vidare utan att fundera allt för mycket. Vi kom till avslut när vi kom upp i anfallszon. Vi hade en målvakt som räddade oss i många matcher. Vi hade ett gäng spelare som aldrig varit i närheten av en div 1 match tidigare som kliver in och "bara" spelar på. Vi har en "ålderstigen dam" som egentligen skulle slutat men som kliver in och gör en kanonsäsong. Det finns många som bör nämnas för alla framgångar vi haft. Kommer att ge en litet omdöme av alla spelare lite senare. Sist ett litet ord om vår konkurrent Linköping som (tyvärr) åkte ur div 1. Laget är för mig en gåta. Tränar 4 gånger i veckan, har en bred och (i mitt tycke) kompetent trupp, bra organisation. Varför åkte de ur? Jag hade tippat laget topp 3. Tror inte att de vet själva. jag ska försöka på en analys i senare inlägg. Solfjäderstaden ska kvala - mot Rönnby ungdom. Jag tror de får svårt, Rönnby är ett bra lag. Men plats för överaskningar finns ju. Som sagt återkommer med inlägg om: Linköping, Omdömen om spelare i Bergs, Hur jag ser på nästa säsong.
Håll till goda så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0