Nykvarns chans i morgon...

På måndagkväll kommer det att smälla i Björkestahallen! Vilket av Nykvarn och Farsta kommer att ta den näst sista platsen i div 1 nästa säsong. Sista får antingen Skellefteå eller Engelholm, de ska ju nästa helg spela om vilket lag som får följa med Lockerud upp till elitserien. Jag tror det bli Nykvarn och Skellefteå som kommer att spela div 1 innebandy nästa år. Nykvarn har hemmaplan och Minna Heponiemi, det har inte Farsta.

Tänkte infinna mig för att se matchen och alltså skippa träning i Linköping, träningar hinner jag med senare. Skulle ju vara GULD om man kunde få en VIP-plats på läktarn nere i hallen istället för "balkongen". Men, men, det gäller nog att vara ute i god tid. Kan bli en hel del folk. 

Tittat lite på hur div 1 serierna kan komma att se ut nästa år och det blir nog inga större ändringar utan det blir resor på 12 - 32 mil för Berg även nästa säsong. Kan ju bli intressant hur man på förbundet löser det om Engelholm blir ett div 1 lag. Kan bli "trångt" i södra serien och en plats "över" i den norra.  Men jag återkommer till hur jag tror serierna kommer att se ut.

Västra sägs ju vara den sämsta serien men seriesegraren har ju kvalat upp till elit de senste två åren. Starkt av Lockerud och jag hoppas att firma Ekeroth - Lundman kör i elit annars ser ju laget väldigt tunt ut. Bara för Bergs att satsa på serieseger och elitspel nästa säsong ;).  Får man (vi) bara ihop den trupp som är på G ser det väldigt lovande ut. Jag kommer med ett "Bergs inlägg" inom kort.


Kommentarer
Postat av: Rosa

Ja Lockerud måste behålla dom dom har å få in några till etablerade så kan dom hålla sig kvar..annars blir det tungt...Och Skellefteå går upp igen så vet dom ju vad som krävs för att inte åka ut igen.



Ja vem vill inte vinna 1an å kvala sig upp till elit=)

2009-03-30 @ 17:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0