Grattis Nykvarn!

Det blev som jag trodde, Nykvarn tar plats i div 1. Detta efter en gediget spel i kvalmatchen mot Farsta.  7-4 tror jag det blev tillslut, några mål i öppen kasse på slutet.

Har Nykvarn något att göra i ettan? Svaret är att de kanske inte blir ett topplag direkt och jag tror att några nyförvärv behövs, men inte blir det något stryklag. Jag vet att det finns ett vasst 94/95-gäng på gång, men det är nog lite tidigt för dem att ta klivet upp i ettan. Om inte alla är som Johanna Larsson förstås, den tjejen kan bli hur bra som helst. Länge sedan jag såg ett så moget backspel hos en så ung tjej (född 95).

Grattis Södermanland? Såklart det är bra för distriktet att det kliver upp ytterligare ett lag i div 1, men det är ju lite synd att Nykvarn och Telge ligger så nära varandra geografiskt. Jag menar, visst är de ju de lag som har de bästa spelarna som kliver upp men det finns ju en och annan tjej i Södermanland som nog skulle vilja/kunna spela i div 1. Men det är långt från Katrineholm, Flen, Eskilstuna och Nyköping till Södertälje/Nykvarn och det hindrar ju dem kanske från att få chansen.

Stockholmsserien är den överreklamerad? Det sägs ju alltid att Stockholms div 2 serie ska vara så vass, men om man inte fick en friplats varje år (kval mot Gotland) så skulle det kanske inte vara så många Stockholmslag i div 1 östra.

Igår såg jag matchen mellan Rönnby Ungdom och Solfjäderstaden och "fjädern" som förlorade den matchen och missade div 1  skulle slå Farsta utan problem.

Återigen ett stort Grattis till "Nyken", det ska bli intressant att följa "den nya" silly season som nu kommer i och med Nykvarns div 1 plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0