13 ynka sekunder...

var Solfjäderstaden från en div 1 plats! Den totala tomheten infann sig sen efter 1,47 in i "sudden" då Isabella Halling ,som spelade med Västerås i elitserien fram till januari i år, drog ner rullgardinen för "Fjädern". Jag tror jag vet hur "Jocke" kände sig efter matchen, jag var ju med om något liknade när Telge förlorade mot Bergs i kvalet för några år sedan. EN TOTAL TOMHET.

Matchen som sådan var jämn och skulle förstås bli slumpen som avgjorde, en rörig situation fram mål, bollen hamnar hos "Bella" mitt i slottet. Skottet var det inget fel på och inte mycket att göra för en mycket duktig målvakt i Solfjäderstaden. Rönnby tog ut målvakten i slutet av tredje perioden och Solfjäderstaden hade minst tre gyllene lägen att punktera matchen, men det ville sig inte. Minst en av dessa tillfällen var lite halvskumt, kanske skulle det varit en straff. Men det var ganska symtomatiskt för domarinsatsen denna kväll, ojämn bedömning och att det inte blev en enda utvisning i matchen är oförståeligt. Det var liksom inte den "vackraste" match jag sett, mycket slag och knuffar från båda lagen.

En del kanske undrar varför jag sitter och åker till Västerås för att se denna match - svaret kommer så småningom.

I morgon blir det en lugn dag utan innebandy på annat sätt än "Live match" på SIBF:s hemsida. Rönnby mot Pixbo om vem som ska få spela semi mot Balrog??. Tror IKSU väljer Falun och då vet jag vilket lag "Minne" helst vill möta i den andra semin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0