Mental träning när jag...

var ute och motionerade.  Jag brukar ha väldigt svårt för att springa flera varv i "Östertäljespåret". Det är så lätt att känna sig nöjd efter två-tre varv, alltså 4-6 km. Men igår tänkte jag att jag skulle köra fem varv i spåret och inte känna efter vid varje varvning och jag lyckades för en gångs skull. Stort!

Tankarna under löpningen gick till laget förstås och hur vi ska kunna komma så väl förbereda som möjligt till seriestarten 19-20/9.  Då serien börjar tidigt och semestrar gör att det egentligen inte går att komma igång förrän i mitten av augusti med träningsmatcher så blir det ju inte så många helger att spela på. Vi har bokat in 6 träningsmatcher och en cup vilket känns helt OK.

Jag har ju tänkt att det var synd att vi inte anmälde oss till Kallsta Open men under mina rundor i spåret konstaterade jag att den var ganska tuff att spela två veckor (en helg) innan seriestart. Ett lag som KAIS Mora ska alltså spela 5 st 3X20 matcher under 44 timmar. Jag räknar då med att KAIS är så bra (de vann förra året) att de går till final. Det gäller nog att man planerat en bra återhämtning (för både kroppen och knoppen) veckan efter. Jag tror inte träningarna veckan efter Kallsta kan bli så kvalitativa som man borde få dom. Men..men..vad vet jag?

I morgon är det en Cooper-test för laget. Känns som en bra test då varje tjej kan få sina personliga tider de ska springa intervallerna på enligt sitt sommarprogram.

Såg i nätupplagan av Corren att LIBK ska satsa på ett eget hallbygge, ska bli intressant att följa om det förverkligas eller ej.

Till sist hittade jag detta http://dam.stensturebk.se/nyheter.php?id=4482 när jag var ute och surfade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0