Hur ser det ut bland...

våra konkurrenter i div 1 Västra? Om man letar på hemsidor får man ju inte veta så mycket, de är dåligt uppdaterade. Fast det är klart "man ska ju inte kasta sten när man sitter i glashus" för "vår nya" är ju inte mycket till hemsida den heller just nu. Men vi kommer nog snart igång med den. Lite matnyttigt finns det iaf att läsa:

Nykvarn (nykomling) har två nyförvärv från Södertälje Rockets, lovande tjejer men födda 93 så rutinen saknas. De har även fått en tjej från Norge som ska vara väldigt duktig. Tung förlust i Minna H (om hon nu slutar), henne blir det svårt att ersätta.

Vänersborg har förlängt med Melkersson och Beka, men ska köra öppna träningar nu och det luktar lite desperation tycker jag. Trupperna bör i möjligaste mån vara spikade nu.

Köping åker till Ungern för försäsong eller avslut? Känns ju inte som det optimala landet innebandymässigt men det kanske inte är det primära. Ser iaf ut att få behålla truppen och den var ju stark förra säsongen så ...

Marstrand (nykomling) har en kul blogg som jag följer, de ska presentera alla lagen med ett litet tips. Ska bli intressant att läsa vad de säger om oss.

Örebro (nykomling) har värvat friskt och bra så de blir att räkna med i år. Peters skilsmässa från Michael gör ju att tre tjejer följde med från Kumla där väl Atterfors är det starkaste kortet. De har även fått Linn Eriksson som spelat i U-19.

Kumla då, senast uppdaterades sidan i februari så man vet inte alls vad som är på G.

Surte är även det ett oskrivet kort tror att någon tjej är på väg bort(Pixbo).

Skattkärr har fått en del div 2 talanger från andra Värmlandklubbar.

Pixbo ungdom (nykomling) tror jag blir ett starkt lag med många unga tjejer som vill visa att de inte har så långt till elitserielaget.

Jag ska försöka våga mig på en tippad slutserietabell inom kort.  Fyra nykomlingar och två lag som förra året hamnade precis ovanför nedflyttningsstrecket (Surte och Kumla) gör att serien på pappret inte ser alltför stark ut. Men jag tror skenet bedrar och att det blir en tuff serie i år också. Jag ska ju även försöka tippa div 2 Östergötland men avvaktar även där. Det är ju bra att veta vad de "gamla" LIBK-tjejerna hamnar innan man tippar. De kommer att påverka den serien mycket.

Snart dax att bege sig till Motala för match mot Solfjäderstaden, ska bli ett kul avbrott i försäsongsträningen. Det ska även bli intressant att se vad vi kan göra för resultat med vårt nya lag, jag kommer kanske att laborera ganska ordentligt.  Tyvärr är ju inte alla på plats och en del sjuka men tre femmor ska jag väl kunna ställa upp med.  Hur det gick och hur jag spelade laget kommer i kväll/morgon. Är även nyfiken på Fjädern och en viss tjej som jag jagat förgäves inför denna säsong ;o).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0