Nu ska stadslaget....

bli sponsrade. "Z-Athletica, ett klädkollektionsföretag, sponsrar Stockholms Innebandyförbund med produkter och utrustning för stadslagen under de tre kommande åren". Tänk va snygga vi ska vara under SM ;o).

Sitter och funderar lite på kommande säsong som ju är viktig om man ska spela i "nya" ettan säsongen 2010/2011. Vad jag kan förstå så blir det så här:
Ettan kvalar till elit och 2-7 är klara för div 1. Det gör att 4 (serier) X 6 (lag/serie) = 24 lag är klara för ettan. Av kvallag till elit kommer 3 att hamna i ettan. Det gör 27 lag. Ett lag från elit åker direkt ner i ettan. Då har vi 28 lag. Då det ska vara 3 div 1 serier med 12 lag i varje så innebär det att "bara" 8 lag från distriktslagsserierna kvalar upp i nya ettan. TUFFT!!

Sörmlandstvåan har jag ju tippat Telge som etta men då jag inte tror att Telge:s div 1 lag går upp i elit så får tvåan i serien chansen att kvala. Skulle isf enligt mig bli Södertälje Rockets (Balrogs farmarklubb), intressant.

I Östergötland som jag ännu inte vågat tippa så har jag ju iaf utnämnt Solfjäderstaden till favorit, så de skulle då få chansen igen. Finns det egentligen så många lag som kan hota dom?
Åby har ju ett ungt lag som troligen kommer att utvecklas ytterligare under kommande år så de kan ju vara ett hot.
Annars hänger nog mycket på vad som händer med "Linköpingstjejerna" . Går dom till Husqvarna eller något lag i Östergötland? Det är ju ett gäng duktiga tjejer som kan påverka serien i högsta grad. Jag har hört ryckte om att något av Norrköpingslagen ska ligga bra till.
Blir det KFUM Norrköping som redan förra säsongen kriga i toppen så kan Fjädern få det tufft.
Mjölby har tappat tre starka kort som tillsammans gjorde 75 poäng och det blir ju svårt att ersätta. Tror att de hamnar på övre halvan men ingen serievinnare i år.
IBF Linköping har jag sett köra hårt i Rydskogen nu på försäsongen men ambitionerna är nog inte att bli ett div 1 lag utan de nöjer sig med att komma på övre halvan de också.
Linköping IBK Ungdom kommer att vara ett utvecklingslag för framtida div 1 spelare om vi stannar kvar, vilket jag tar för givet (kommer att prata om vår målsättning senare). Hur samarbetet mellan oss och Ungdom kommer att se ut är inte klart än, men jag anser att Ungdom måste redan i år få moroten.
Övriga lag i serien har jag ingen susning om men de får nog kriga i botten. Boxholm är väl snäppet bättre än Finspång.
IBF Norrköping
kan ju förstås vara fågel eller fisk framför allt om Linköpingstjejerna hamnar där.
Antvarden är för mig ett "svart hål". Vet att de har en poängmaskin i laget men att göra många poäng i Damutvecklingsserien är kanske inte så svårt.
Jaha nu har jag ju så gott som tippat serien, så de är bara för er att sammanställa.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Telges D2 lag är inte ett U-lag. Heter numer Telge IBK, och får således kvala OM vi vinner serien.

2009-07-21 @ 16:01:17
Postat av: Rosten

OKI Tommy, då får ni väl det då! Har Telge råd med två div 1 lag?

2009-07-21 @ 16:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0