Man undrar vad det är...

för fel på Sara Kristoffersson? Utsedd till 4:e bästa spelaren i världen, men i landslaget platsar hon inte. Jag var på plats i Globen under SM-finalen och hon var ju bäst på plan! Skapade massor på egen hand. Antar att hon inte springer Cooper på en "Vaara-tid" och därför inte får vara med.  Något skumt är det ju iaf!

Jag skulle visst börja tippa de två div 1 serier som jag känner mest för, alltså västra och östra. Så jag börjar väl med vilka lag jag tror åker ur serierna. Alltså hamnar på plats 8,9 och 10 utan att jag anger placering för respektive lag.

I östra så får det bli:
Vendelsö som har tappat många duktiga tjejer till andra Stockholmklubbar. Visserligen har man en bra verksamhet men det är för många tunga spelare som lämnat laget.

Borlänge mest för att jag inte har någon susning om laget. Finns inget på hemsidan att gå på. Hade visserligen bara 2 förluster och en oavgjord på 20 matcher i div 2 förra säsongen, men som sagt tror inte laget räcker till.

Hässelby får bli det tredje laget. Ung och orutinerad trupp som inte håller i långa loppet. Känns som en förening som mest satsar på herrarna. Hemsidan (där också) säger inte så mycket, hade inte någon tjej med på breddlägret för Stockholms stadslags DJ17-trupp.

I västra får det bli så här:
Kumla  tror jag tyvärr får respass. Ett lag som jag känner lte för, de har ju så trevliga ledare. Men nu när Peter har flytt till Örebro och lockat med sig dottern och skyttedrottningen Atterfors så tror jag Micke får svårt att hålla laget kvar. Visserligen har Jessica Storm kommit tillbaka till moderklubben och hon har ju elitserierutin nu efter sina två år i Endre.  Men det räcker tyvärr inte.

Skattkärr är ett annat lag som jag gillar och som jag tyvärr också tror åker ur. Skattkärr var liksom Kumla nära att åka ur redan förra säsongen och jag ser inga nyförvärv som kan höja laget inför denna säsong.

Surte blir det tredje laget. De klarde sig kvar i söderettan med placeringen precis ovanför nedflyttningsstrecket förra säsongen. Om jag har fattat allt rätt så är deras två tongivande spelare Malin Eriksson och Sara Simonsson på väg till Pixbo.

Nu när man sitter så här och funderar så upptäcker man ju att serien kommer att bli stentuff, framför allt vilka som ska hamna på de tre sista platserna. Nykvarn och Marstrand  känns också som två "heta" kandidater för de platserna, båda är nykomlingar men första året brukar ju gå på ren inspiration och glädje vilket gör att jag tror de klarar sig kvar.

När det gäller "mitt" Linköping så har det "ramlat" in en träningsmatch mot Telge söndagen den 9/8. Ska bli kul att se tjejerna spela match innan vi kommit in i hall och börjat med klubba och boll. Ingen mjukstart direkt! Vi kan fortfarande inte använda hemsidan så jag har lagt in träningarna i augusti i kalenderna på www.laget.se/BERGSIKDAM/
Nästa gång så ska jag försöka plocka ut lagen som hamnar på platserna 4-7.

Kommentarer
Postat av: Rosa

spännande. blir kul å se hur du tippat sen=)

2009-07-24 @ 15:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0