Tjejerna gjorde det...

som inte killarna lyckades med, att gå vidare i skol-SM. Två matcher i Nyköping under tisdagen gav två vinster.

Match nr 1 var mot Nyköpings gymnasier (?), jag tror det är ett "hop-kok" av tjejer i Nyköping som har en gemensam innebandyprofil. Hur som helst blev det en ganska klar vinst med 7-1. Med ganska menar jag att vi inte spelade på topp och många mål kom i slutet av matchen. Efter ett underläge med 1-0 tidigt så var det spel mot ett mål. Nyköping samlade sina tjejer framför mål så det var trångt och svårt att få igenom skott. Tillråga på det så hade de en målvakt som storspelade.

Match nr 2 spelades mot John Bauer från Linköping. De vann också mot Nyköping så det var en ren final om vilket lag som skulle gå vidare. I den här matchen spelade vi bättre och Linköpingstjejerna backade inte bara hem så det blev ett mycket öppnare spel. Vi vann även denna match och det utan större problem. Ett tidigt mål för oss gav den trygghet tjejerna behövde och de spelade ut på ett helt annat sätt än i första matchen. Den ende i Linköping som kunde hota var Karro Holm "min" tjej från Linköping IBK. Resultatet blev 8-0.

Jag hade hoppat få med lite bilder i bloggen men tekniken fungerar tyvärr inte så det får bli lite senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0