Nu är vi inlottade...

i DM-spelet Östergötland. Det är dax för kvartsfinaler och vi ska möta Åtvidaberg på bortaplan.



Ett lag jag inte har någon som helst susning om. Jag såg att de skrapat ihop 9 poäng på 7 matcher i Damutvecklingsserien. De har (vad jag vet) inga tjejer med i Distrikstlagen DJ-17 och F-15, ingen direkt utpräglad målskytt. Det ska bli mycket intressant att se vad de kan bjuda på för överaskningar på hemmaplan. Övriga kvartsfinaler är:

Boxholm - IBF Linköping
KFUM Norrköping - Solfjäderstaden
Finspång - Åby

När det gäller distriktslag så pågår det en "het" debatt i gästboken på www.soibf.nu hemsida. Alla kan ju inte ha samma åsikter om laguttagningar. Jag vet att det mumlats lite i Stockholm också när det gäller F-15 laget. Vaaras landslag till VM blev givetvis också ifrågasatt. När jag funderat en stund så är det väl så att "experter" ifrågasätter i stort sätt alla laguttagningar oavsett serie, SM eller VM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0