Många matcher i div 1...

västra i helgen. Serien drar igång efter VM och det är en del dubbelmöten. Känns som att efter denna helg så har vi kommit lite ikapp. Matcherna då? Som vanligt många ovissa så det gäller 100% inställning för att ta poäng. David tyckte när jag träffade honom senast (Linköping-Vänersborg) att jag skulle börja tippa västra igen. Men det gör jag inte, det blir så mycket skitsnack och skadeglädje när man inte tippar rätt/så som vissa tycker och det orkar jag inte med. Men en lite kommentar om matcherna kan jag väl åstadkomma:

Fredagskvällens match är mellan Marstrand och Nykvarn. Dax för Nykvarn att visa att hemmaplan inte betyder så mycket. Visserligen får de en mjukstart mot en "nollpoängare" och med "Ladan" i laget så bör det väl bli en seger?

Lördagens matcher ser intressanta ut.
Marstrand ska försöka sig på att slå Köping vilket jag inte tror de mäktar med. Köping har ju lite serieledarvittring och är säkert taggade till max. Truppen är intakt och frisk enligt vad jag hört. 
Pixbo - Kumla är en svårtippad match. Jag gillar Pixbos spelidé och fart. Men Kumla har rutin och ett bra försvar. Verkligen en oviss match.
Skattkärr - Surte är också en match som kan gå lite hur som helst. Skattkärr är ju starka på hemmaplan förstås.
Sedan är det våran match mot suveräna serieledarna. Den kan väl bara sluta på ett sätt, eller? Vi tar hem Lina Elveroth från RIG och tar med oss ett nyförvärv i



Jennie Söderstedt med förflutet i elitserien (Dalen) så får vi se hur långt det räcker.

På söndagen tar Vänersborg emot Nykvarn och där tycker jag hemmalaget är lite av favoriter. Pixbo - Köping kan som alla andra matcher i serien sluta 1X2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0