Det är fyra matcher...

i div 2 Östergötland som ska spelas i helgen. Här kommer mitt tips:

Åby - Solfjäderstaden     3-6
"Unga" Åby har hittills överraskat tycker jag, trodde inte de skulle ligga i topp så här långt in i serien. De är starka på hemmaplan men jag tror att Solfjäderstaden ändå tar hem tre poäng. Att siffrorna blir lite stora beror på Åbys jakt i slutskedet som gör något mål i tom kasse. 

IBF Linköping - IBF Norrköping     8-2
Matchen kan bara sluta på ett sätt, med en solklar vinst för Linköpingslaget.

Finspång - Boxholm     4-5 (SD)
Det blir en jämn och hård match som Boxholm vinner i "sudden".

KFUM Norrköping - Mjölby     6-4
KFUM har visat att de vill vara med och slåss om seriesegern. De har många spelare med div 1 rutin och det kommer att fälla avgörandet. Eventuella nyförvärvet i Mjölby kan inte ändra på det.

I Södermanland så börjar man om efter jul och nyårshelgerna. En helt ny div 2 serie tar sin början.

  SMVOFGM IMPSDV
1. Onyx IBK 0 0 0 0 0 - 0 0 (0)
 
2. Strängnäs IBK 0 0 0 0 0 - 0 0 (0)
 
3. Södertälje IBK 0 0 0 0 0 - 0 0 (0)
 
4. Telge IBK 0 0 0 0 0 - 0 0 (0)
 
5. Torshälla IBK 0 0 0 0 0 - 0 0 (0)
 
6. Trosa Edanö IBK 0 0 0 0 0 - 0 0 (0)
 
Ett intressant grepp tycker jag. Det kan bli många tuffa matcher som höjer kvalitén på spelarna. Hur serien slutar ska jag klura på under helgen.

Kommentarer
Postat av: Peter, Nykvarn

Tycker också att det blir mer intressant med en tightare D2a efter jul. Det är lika med de lag som hamnar i D2b, de får lte "roligare" matcher och får en chans att vinna lite matcher istället för att riskera att förlora en hel säsong. Dessutom får ett par lag från D3 chansen i D2b mot dessa lite bättre lagen.

Som sagt var, intressant, fler jämna matcher borde ju vara utvecklande på samtliga nivåer... eller åtminstone roligare för de inblandade!!



Vi höres/P

2009-12-13 @ 12:03:55
Postat av: Tezz Odebäck

just det, göte. som jag sa, snart är kolpenäs i 2an. ;)

2009-12-18 @ 16:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0