Då var VM slut...

för den här gången. Kul att media skrev/skriver lite om tjejerna också. Annars var det inte direkt sensationellt att Sverige vann. Säger som Vaara, det kändes bra redan från första stund. Schweiz hade inte mycket att sätta emot i finalen och siffrorna var, trots 6-2, i underkant.

Föreläsningen jag höll under VM kändes väldigt bra, så det ska bli intressant att få ta del av utvärderingen. Kanske kan bli min nya nisch. Pratade lite med Landgren om att göra något i Göteborg och då kanske för Pixbo som hon är sportsligt ansvarig för.

Slut på skolan för idag så nu ska jag hem och fixa lite julstädning innan det blir färd till Linköping (Ljungsbro) och träning. Jag börjar verkligen inse att 18 mil mellan bostad och träning gör att man tappar lite av helheten. Det måste ju fixas hall för träning under upphållet inför seriestart efter nyår. Behöver också någon/några målvakter till för att få en bättre träning.

Jag ska väl ringa Minne också




 så vi får lite struktur på föräldrarmötet på fredag samt schemat inför SM i Linköping. Vet inte om jag hinner upp till förbundet men det finns ju mail och telefon så det ska nog ordna sig.

När det gäller matcherna i tvåan Östergötland så hade jag fel på en, Finspång - Boxholm. KFUM har verkligen blandat sig i toppstriden där jag tror Åby kommer att tappa så det blir en trio som slåss om första platsen. Vilken som är min favorit till seriesegern vet ni väl vid det här laget.

Med en coach som har en så otrolig bollkänsla (han visade upp det under VM) så kan det väl bara gå på ett sätt.
;=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0