Lördagen resa till....

Jönköping slutade med två vinster. Klistrar in matchrefferatet som jag skrev på Linköping Innebandys hemsida:



Wiman var "het" med fyra mål under lördagen.

Vi började matchandet i Idrottshuset Jönköping där vi mötte Jönköping IK. Laget är i år nykomlingar i div 1 södra och de flesta tjejerna i laget är födda på 90-talet. Detta brukar innebära mycket "spring i benen" vilket också visade sig vara sant. Full fart från början och hemmalaget tog också ledningen med 1-0 i den 9:e minuten. Vi kom mer och mer in i matchen men kvitteringen kom först efter 19,25 genom Lisa på pass från Klinga.

I andra perioden tar JIK åter igen ledningen efter en markeringsmiss. Kedjan Lisa-Klinga-Wiman är "heta" i matchen och 2-2 kommer genom Wiman. Tid 15,57. Vi hinner också med att ta ledningen innan periodpaus och nu är det Lisa som gör målet.

Tredje perioden börjar bra för oss och vi skapar chanser, 4-2 kommer också efter 5,06 genom Wiman på pass från Emma K. En viss trygghetskänsla infinner sig men den varar inte så länge då JIK gör 3-4 efter 6,20. Därefter byts det chanser men det känns som om vi har kontroll på matchen vilket också förstärks då Emma R kan göra 5-3 när det gått 15 minuter av matchen (14,56). Passningen kommer från Hanna. Jönköping kan reducera till 4-5 efter 16,51. Vi kan spela av matchen och vinner rättvist med 5-4.

Rast vila i 2,5 timme innan nästa match mot Mullsjö AIS i Sporthallen Huskvarna.

Mullsjö spelar i div 2 V-götland de siktar att vara med och slåss om seriesegern. Tyvärr har jag inget matchprotokoll från den matchen så det får bli lite minnesanteckningar. Vi börjar matchen på ett bättre sätt än i den första och spelar runt bollen i laget. Vi kan göra både 1-0 och 2-0 i perioden. Målen gör av Wiman och Tessie.

Andra perioden chockstartar vi med tre mål på de första fyra minuterna. Riktigt bra spel där Mullsjö får jaga boll. 3-0 gör Holm på pass från Hanna, 4-0 Wiman på pass från Lisa och 5-0 gör Hanna på pass från Emma R. Efter den urladdningen börjar en viss "mättnadskänsla" infinna sig i laget. Det kan ju vara så att första matchen höga tempo börjar sätta sig i både ben och huvud. Vi gör inga fler mål i matchen och det beror på att koncentrationen i avsluten var dålig samt en bra målvakt i Mullsjö. Däremot gör hemmalaget två mål och matchen slutar med vinst 5-2.

Sammanfattningsvis en nyttig resa. Vi åkte ned med "bara" 13 tjejer då 7 var borta av olika anledningar. Pusselbit efter pusselbit börjar falla på plats och vi höjer vår nivå match efter match. Sofia är stabil i målet som vanligt, backparet Emma K och Emelie gör bra ifrån sig och anfallsmässigt börjar det se mycket bra ut där jag ger Wiman ett extra plus.

I övrigt vet jag inte riktigt vad jag ska göra av lite medaljer



som jag har haft hängande över en stolsrygg. Någon som har ett bra tips?

Idag så spelar Tommys Telge mot Oves Rockets och det kan ju bli en intressant match, jag kanske ska åka dit eller så väljer jag Nykvarn mot Telge i Björkesta. Nykvarn är ju seriekonkurrent och man kan kanske hitta en eller annan svaghet i "Dalas gäng" ;)

När det gäller stadslaget F-15 så har det dykt upp ett problem som jag måste försöka lösa ganska snabbt. De har ju uttagningar nästa helg.

I veckan anländer Johanna Larsson och Linnea Almlöf till Linköping så förhoppningsvis kan vi snart räkna in dom på träningarna. Emelie Roséns knäoperation gick bra och nu väntar rehab innan hon är klar för spel vilket jag hoppas ska bli under oktober/november.


Kommentarer
Postat av: A

Du får la dra upp dem på väggen, så här ser det ut hos mig



http://elwood.tripod.com/metall.JPG



//A

2009-08-23 @ 18:28:38
URL: http://elwood.tripod.com/metall.JPG

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0