I morgon är det.....

Go och Gla cup i Nykvarn. Det ska bli intressant att se vem som vinner den, det är ju klart bra lag med.
Gruppindelning:

Lillhagagruppen                         Björkestagruppen
Huddinge IK (elit)                       Balrog B/S IK (elit)
Telge SIBK (div 1 östra)            Nykvarn (div 1 västra)
Hässelby IK (div 1 östra)          Vendelsö IK (div 1 östra)
Linköping IBK (div 1 västra)     Telge SIBK (div 2 Södermanland)

Huddinge måste väl anses vara favoriter till gruppvinst. Ska ju ha rutin och ett högre tempo i kroppen. Det ska bli kul att träffa "mina" gamla spelare Emelie, Åsa, Ranja och Malin. Sen har de ju några av tjejerna som var med i Nyköping och spelade i Stockholms stadslag.
Telge mötte vi ju i söndags och då var de bättre än oss, vi får se om vi kan stoppa Nadja och få revanch på dom. I de laget har jag ju haft så gott som alla tjejer i något samanhang.
Hässelby vet jag inte så mycket om, möjligt att Karin är med och det skulle ju vara kul att få se henne spela och inte bara träna stadslaget DJ-17.
Själva har vi fortfarande en hel del tjejer borta så det blir att blanda och ge i formationerna.

Balrog måste ju vara favoriter i den andra gruppen trots att de har tappat Johanna D och Sara B samt att en drös (5 ?) är med landslaget på Gotland. Det gör ju att det yngre gardet får speltid och det är ju bra. I Balrog har jag ju två gammla bekanta i Erika och Carro samt en del stadslagstjejer.
Nykvarn ska bli intressant att se (om jag nu hinner). Spännade att se laget mot div 1 motstånd utan Minna och Clara(?).
Även där finns ju en hel del bekanta sen Telge och Sörmlandslaget.
Vendelsö har ju tappat en hel del tjejer inför denna säsong (3 är väl med i Huddinge) så ett ganska nytt och oprövat lag ställer de på banan.
Telge (2) har jag som klara favoriter till serieseger i tvåan och Tommys tjejer kan nog ställa till det för både Nykvarn och Vendelsö. Tror inte de rår på Balrog och förstås finns det tjejer där också som är bekanta eller som jag ska ha i skolan till hösten.

Det känns som två ganska ovissa grupper efter gruppsegrarna Huddinge och Balrog som bör mötas i finalen. Sen vågar jag mig inte på att tippa de andra placeringsmatcherna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0