Då var det dax...

för träningsmatcher igen. I helgen åker vi ner till Jönköping/Huskvarna för två matcher. Vi ska möta div 1 kollegan Jönköping IK som ska spela i södra serien och Mullsjö som är ett div 2 lag i V-götland.

Jönköping är nykomlingar i etta och har (om jag fattat allt rätt) ett ungt lag. Det brukar innebära att det är mycket spring i benen på tjejerna så det artar sig nog till att bli en fartfylld match. Det är något vi behöver så jag ser fram emot matchen.

Mullsjö har ju fått en ny tränare i Thommy Edberg från Husqvarna och det ska bli intressant att se vad han hunnit åstadkomma med laget. Mullsjö siktar nog på att komma högt upp i serien (vinna?). Jag såg att de förlorat mot Solfjäderstaden så där får vi ju också en jämnförelse vad vi står själva.

Vad det gäller oss så är ju inte alla bitar på plats, vi kommer att fortsätta testa olika konstellationer i helgen också. Men det känns som om vi fått ett visst grepp om vilka backar/kejor vi ska spela med. Men fortfarande har ju inte alla tjejer landat i Linköping så fler tester är att vänta.

Vad det gäller våra seriekonkurrenter så har Marstrand (http://marstrandibk.blogg.se/) redan börjat finslipa försvarsspelet så de verkar ju vara tidigt ute. Köping såg jag spelat en träningsmatch mot Hagunda som är nykomlingar i östra, 4-4 blev resultatet. Nykvarn såg hyfsat bra ut i Go och Gla Cup så "Dalas" tjejer kan nog ge oss övriga i serien en och annan överaskning. Surte har slagit Warberg i en träningsmatch med 5-1.

Evelina Edström från Telge ska börja plugga i Örebro så där jobbas det för fullt från Kumla och Örebro för att knyta henne till laget. Väntar med spänning vem som signar henne. Telge tappar också sin mycket duktiga målvakt Elin Jonsson som ska börja plugga i Karlstad. Fått en nyfiken förfrågan om tjejen jag varit i kontakt med och kan väl säga så mycket att den är en spelskicklig center med viss elitserierutin.

Sten Sture känns som en väldigt stor seriefavorit i norra serien. Spelat jämt mot Balrog och vann övertygande mot(visserligen ett tröttkört) Telge. Pratade lite med Peter (tränare i Telge) och han var imponerad.

Jag är kallad till ett möte angående verksamheten i Stockholms stadslag, ny kanslichef = ny idéer. Vi får väl se vad det mynnar ut i hoppas bara att det blir till det bättre. Känner bara att arbetet mellan Hermine Dahlerus och mig funkat väldigt bra.

I skolan så drar det igång på allvar nästa vecka, inte så mycket innebandyspel men det blir kontroll över vilka lag/målsättningar m.m eleverna har. Känns som ett spännande år där jag tror vi kommer att kunna höja kunskapsnivån betydligt på varje elev - om eleven själv vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0