Nu är det dax...

för Distriktslags SM så vi får väl se hur mycket jag kan blogga de närmaste dagarna. Tar iaf med datorn ifall jag hittar en uppkoppling.

Tjuvstart ikväll med DJ-matchen Göteborg - Västernorrland, samma grupp som Stockholm spelar i så det kanske hinns med lite "spioneri".  Men Stockholm kommer ju ner vid 19.30-tiden så det kommer ju att bli full fart med kvällsmål. Tidig "natti, natti" för båda lagen. Klockan 05.30 i morgon ska jag ha frukost klar för tjejerna, ska bli intressant och se hur mycket de får i sig vid den tiden. Jag antar att en "stödfrukost" måste vara med in till hallen.

Hur går det då? Är som vanligt jättesvårt att tippa, jag hoppas att både DJ och HJ spelar på söndagen då semi och finalerna spelas. Förutsättningarna finns absolut och ju längre en turnering pågår dessto större blir Stockholms chanser. Lagen har en större bredd och kan använda fler spelare under gruppspelet och därför inte slita lika hårt på sina toppspelare som andra distrikt brukar få göra.

Lite tudelad i min lojalitet är jag ju, ansvar för Stockholm som givetvis är prio 1, men samtidigt har jag 7 tjejer och 8 killar från min skola (innebandy-linjen) som spelar i Södermanland och 2 tjejer från min klubb som spelar i Östergötland. Så det är klart att man kommer följa de lagen också. Killarna börjar ju matcha mot Stockholm så inte får de det lätt pricis. ;)

Det ska iaf bli jättekul att åka till Nyköping och se mycket rolig innebandy, träffa folk och bara leva "innebandy" i 3 dagar.

Vi kanske syns i Nyköping gott folk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0