Då var SM klart....

och det blev Silver till DJ och Guld till HJ. En klart godkänd insats av båda lagen. Jag är imponerad av den glädje som killarna visade upp, de tycker verkligen att det är kul att spela innebandy. De tre musketörernas ordspåk "en för alla - alla för en" stämmer jättebra in på truppen. Tjejerna hade lite mer prestationsångest och vågade inte spela ut i alla matcher. Men två duktiga lag är det som Stockholm (och jag) kan känna sig stolta över.

Perfekt boende och mat i toppklass gjorde ju inte saken sämre.

Vädret var också på topp utan på söndagsmorgonen då jag fick skippa min morgonjogg på grund av regn.

Arrangemanget helt perfekt, de kunde ju inte hjälpa att kondens i ishallen (lilla) ställde till det. Kyla och/eller värme, det är frågan som måste kluras ut till nästa SM.

Sämst var de (Sörmlänningar?) som buande när Frida Norström skulle lägga straffen. Tjejen är 17 år och ska göra en avgörande insats för sitt distrikt. Lågt tycker jag!

Snyggaste tröjan hade Challe som efter sitt mål mot Skåne visade hela läktarn tröjan med texten "Lennart Mikael Öhman".

Hedengran som får Stockholmspubliken att sjunga "Stockholm i mitt hjärta".

Peter (Stockholms chaffis) som har (om jag räknat rätt) 24 Guld, 10 silver och 13 brons! Stort!

Tack till Calle och Öhman som gjort ett jättejobb för Stockholm och som nu slutar när de är på topp!

Kul att träffa så många gamla bekanta men jag saknade Thommy, var du där?

Södermanland har målvakterna på tjejsidan - Lovisa all star mv i F15 och Elin i DJ17.

Vad många trevliga tjejer och killar det finns som spelar innebandy och vad bra ledare det finns. Framtiden tillhör innebandyn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0