Väntad utgång av div 1....

norra serien som spelade sista omgången idag.

Till kval kommer Sala Silverstaden som i sin match mot Alunda vann med 10-3. Firma Backlund - Lundqvist gjorde sju av målen och de gjorde tillsammans 180 poäng för Sala. Suveränt!! Närmast efter den duon i Sala är Frida Lans som gjort 30 poäng så det finns fler i laget som kan producera. Hur man ska kunna stoppa Madelene Backlund och Helena Lundqvist är något att bita i för coacherna i de andra tre kvallagen.

Ändå känns det bra att det blev Sala som vi (Telge) får möta då jag tycker Sten Sture har en mycket bredare trupp. I år räckte det inte hela vägen men nästa år är "Sturarnas" år tror jag. Sten Sture har som jag ser det många spelare som kan kliva fram och avgöra. Man vann komfortabelt sin sista match mot Ankarsvik med 10-4, utan systrarna Rhöös (?).

I bottenstriden drog Boden nitlotten och får lämna ettan. Förlust mot Umeå City med 5-3 men även om man vunnit hade det inte hjälpt då Skellefteå slog ett omotiverat (?) Dalen med 7-1.

I elitserien så blev det idel hemmavinster så två fel hade jag i första omgången. I morgon är det matcher igen och jag tror på hemmasegrar i tre matcher, den enda bortavinsten står IKSU för.

Själv åker jag bil till Tidaholm i morgon för matchen mot Fröjered. Ska försöka hålla tiden David har utstakat för att få kaffe och macka. Varför bil? Jo, sen bär det av till Trollhättan för att se Vänersborg - Jönköping. Så det blir en sen hemkomst  till Södertälje.

I Östergötland visade Linköping varför de blir tvåa efter Solfjäderstaden. Vinst idag mot Mjölby med 5-4 och om de berodde på Yngevssons medverkan (som jag skrev) vet jag inte. Matchen är inte händelserapporterad än.

Matchen i Södermanlandstvåan mellan Nykvarn och Södertälje är inte inrapporterad så hur det gick är ännu okänt. Känns som en "Rockets" vinst annars hade väl "Nyken" varit snabbare med rapporteringen. Trosa vann som tippat mot Onyx med 10-5.

Kommentarer
Postat av: Pär Andreasen

Näru Rosten där hade du fel!

2011-03-12 @ 22:43:58
Postat av: Nille

En omröstning finns nu på min blogg om vilka ni tror går upp från kvalspelet till elitserien! Se till att rösta!

2011-03-14 @ 14:16:40
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: Elin Hornbrink

Lycka till i kvalet!

2011-03-14 @ 15:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0