Spioneri står på...

programmet idag. Jag tänkte åka till Wasa Sporthall och titta på matchen mellan "Rockets" och Hammarby. Hammarby är som vanligt lite "suddiga" så här inför premiären nästa vecka så det ska bli kul att få lite koll på laget.

Jag såg tre matcher i U-16 kvalet i Björkestahallen igår. Turinge Miners gick som väntat vidare men om man har ambitionerna att vara med på innebandyfesten så måste man höja sig betydligt. Telge skänkte bort sin plats för vidare avancemang till Visby genom att helt oförklarligt tappa allt efter en bra inledning.

Det som var glädjande var att jag såg mycket potential i Telge, tjejerna var bättre än vad jag förväntade mig så det finns hopp om laget. Det behövs fyllas på med några från laget till U-18 laget.

Att kolla upp det var en av anledningarna till att jag var där, en annan var att det alltid är kul att se tjejerna som går på Igelsta spela i sina klubblag där de är i sin "hemmamiljö".  För övrigt har jag tagit in en ny tjej i åk 1, Ellinor Karlqvist, som spelar i Göran Hagbergs Täby FC.

Gäller inte samarbetsavtalet för ungdoms-SM? Jag var inne på förbundets hemsida och hittade en del meningar som jag funderar på.

http://www.innebandy.se/sv/SIBF-info/Tavling---gamla-sidan/Regler-och-bestammelser/Samarbetsavtal/

samarbetsavtalet gäller bara seriespel

Vid samarbetsövergång från förening med högre divisionstillhörighet, exempelvis Elit till division 1, ska spelaren stå över en match för Division 1 laget och är sedan spelklar efter att korrekt registrering gjorts hos SIBF

kan inte delta i turneringar med samarbetsföreningen


Det verkar lite konstigt då jag antar att många föreningar gjort samarbetsavtal med tanke på just Ungdoms-SM för 16 och 18. Hur ska man kunna stå över en match om seriespelet inte börjat? Är Ungdoms-SM en turnering?

8 av 12 från SIBF rekommenderade gymnasier fick inte NIU certifikat. Har man gjort ett dåligt jobb när man bestämde REK-gymnasiet eller är man ute efter att skydda RIG?

I morgon ska David Karlsson och jag tippa första omgången av div 1 mellersta. Vi tippar inte matcherna med våra "egna" lag - Fröjered och Telge.

David lever med en missuppfattning att han är en bättre tippare än jag av någon konstig anledning.



Kommentarer
Postat av: David

Hahaha..

2010-09-19 @ 09:36:08
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Mats tis

Begränsningar till enbart seriespel gäller dam-dam, spelaren kan tydligen fritt, och utan att stå över en match, spela i sin "moderförenings" icke-representationslag (i seriespel eller turneringar), dvs junior och pojk/flicklag, utan begränsning.

2010-09-19 @ 17:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0