Seriestart och NIU...

är det som jag tänkte blogga om idag.

Härligt att serierna äntligen drar igång! Nu är alla träningsmatcher historia och det är upp till bevis för lagen. En match i elitserien och två matcher i div 1 södra kör igång redan ikväll.

Ett spännande derby mellan Älvstranden och IBF Göteborg och match mellan Vänersborg och Pixbo Ungdom är matcherna i södra. I elitserien möts IKSU och Örnsköldsvik där det bör bli en klar seger för IKSU.

Jag tror att Göteborg står som segrare i den ena matchen och jag gillade Pixbos spel förra säsongen så kan de komma upp i den klassen så vinner de mot Vänersborg. Jag såg Pixbo i Kallsta open och då imponerade de inte men jag tror på laget ändå. Vänersborg har väl två av sina bättre skadade i Ida Fälth och Michelle Linhart.

I morgon kliver "mitt" Telge in i hetluften och motståndet står Farsta för.


laget som tog silver i Kallsta Open

Vi har ju sett riktigt vassa ut i träningsmatcherna så jag hoppas på en seger.

Farsta har ett rutinerat lag som inte springer bort sig så det blir nog tight. Systrarna Olsson (Hanna och Sara) har elitserierutin från Balrog och det finns fler som har rutin från elitserien.

Står sedan i valet och kvalet om jag ska se seriekonkurrenterna Hässelby och Täby FC som kör en derbymatch i Hässelbyhallen. Alternativet är elitseriematchen i Eriksdalshallen där "nykomlingen" Djurgården möter Pixbo.

Söndagens matcher att välja på är Djurgården - Lockerud, Huddinge - Pixbo eller Råsunda - Hammarby. Någon av dem blir det nog iaf. Om jag inte åker ner till Hagfors och kollar på dotterns match (LInköping) som möter nykomlingen Hagfors. Jag såg på Johans blogg att han ligger väldigt lågt och uppskattar laget chanser till c:a 20% att de ska rå på Linköping.

Johan har också bloggat om NIU-skolorna, där han blev en av REK-skolorna som drog en vinst i SIBF:s lotteri. För det känns verkligen som uttagningarna av vilka skolor som skulle få NIU-certifikat har lottats fram.

Jag kommer med ett längre inlägg i helgen.





Kommentarer
Postat av: Johan G

Hör av dig om du ska till Hagfors för du behöver lägga undan en biljett i så fall. Det finns en uppenbar risk att du blir utan plats annars.

2010-09-25 @ 16:17:12
URL: http://jogus.blogg.se/
Postat av: Rosten

Hej Johan och tack för erbjudandet. Men frugan och jag stannar hemma den här gången. Låter verkligen kul med en fullsatt hall!!

2010-09-25 @ 19:32:47
URL: http://rosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0