Pappa Lindgren bestämmer....

sig för att trotsa fotbollstränaren och låter döttrarna spela mot Telge. När jag träffade Anders på kaffe med bulle timmarna innan match berättade han att Hanna och Frida var på väg till Södertälje. Ett sent beslut om att strunta i direktiven från fotbollen gjorde att de inte hann med spelarbussen utan skjutsades av morfar (tror jag) till matchen.

Ett mycket bra beslut tycker jag då det egentligen inte fanns något skäl till att de inte skulle spela innebandy. Samtidigt slipper man spekulationer, Köping kom med sina bästa spelare.



Matchreferat kommer på Telges hemsida så jag nöjer mig med några sammanfattande ord.
Det blev alltså vinst för oss med 5-2 och jag tycker segern känns helt rättvis. Vi spelade bättre helt enkelt. Visst var Köping farliga i sina spelvändningar men det etablerade spelet stod vi för.
Det var en fartfylld match med många skott på mål så båda målvakterna skötte sig. Ska jag dela ut några "Södertäljekringlor" så blir det till Nadja, Åsa och Helena. Men som sagt en  laginsats av Telge som vanligt. Vi hade på grund av sjukdommar och skador 5 borta men truppen är så bred och jämn att de spelar ingen roll vilka som spelar alla gör jobbet bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0