Jag har sett...

två matcher idag. En div 1 match och en träningsmatch mellan två div 2 lag (Södermanland).

Div 1 matchen var mellan Råsunda och Hammarby en match som Råsunda vann med 4-1. En rättvis seger då hemmalaget var det lag som hade lite tanke och organisation i sitt spel. Hammarby sprang mest omkring och chansspelade. Om Farstahallen parkettgolv såg slitet ut så var parkettgolvet i Solnahallen "nybonat". Det kan bli ett snabbt spel på ett sådant golv men då fodras det att tjejerna har lite bollkontroll och det saknades i båda lagen. Spelet var alltså hafsigt och slafsigt. Ingen höjdarmatch med andra ord. Två lag som hamnar på den undre halvan om de fortsätter att spela som idag.

Träningsmatchen var mellan Nykvarn och Trosa/Edanö och den matchen vann "Nyken" med 6-2. Laget var bättre och hade en väldigt bra första line i Johanna Bjelkmark - Johanna Ottosson - Celina Persson som gjorde 5 av målen. Nykvarn hade också en tjej från Ungern med i laget och hon såg intressant ut och har potential att förstärka truppen.
I Trosa saknade jag några spelare så jag tror att laget kommar att vara starkare när serien börjar. Tydligen är en förstärkning från Boden på väg in i truppen, vad hon heter har jag inte fått kläm på ännu.

Så tippset där jag hade rätt på samtliga matcher plus ett resultat vilket skulle ge mig 7 poäng, David får 3 poäng och "Nille" får 3 poäng. Det känns lite ojämt så här redan efter första omgången.  Jag kanske bara ska tippa varannan omgång?  :)

Kommentarer
Postat av: David K

Du får njuta av ditt försprång, nästa omgång ska jag tippa bättre :)

2010-09-26 @ 20:46:07
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Nille

vi kommer igen !

2010-09-27 @ 10:18:29
URL: http://nillelana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0