Första omgången av...

div 1 mellersta spelas i helgen som kommer. David Karlsson (Fröjered) och jag har ju inlett en tävling där vi ska tippa resultaten i matcherna utom i de som "våra" lag deltar i, d.v.s. Fröjered och Telge.

En första omgång är ju alltid svårtippad då jag inte vet statusen på de olika lagen så man får gå lite på känn. Givetvis kommer tippningen att ge tändvätska till en del lag men det får man väl leva med.

Hoppas att alla har samma syn på detta som David och jag - att det är en kul grej.

Här kommer mitt tips:

Fröjered - Skattkärr    3-2
Nykomlingens ennergi och glädje över att få spela div 1 innebandy avgör saken. Hemmahall och råg i ryggen efter segern i genrepet mot Vänersborg bidrar också till segern.

Hässelby - Täby   5-4
Ett väldigt svårtippat derby. Lagen känner varandra väl och det som avgör är hemmahallen.

Köping - Rönnby   6-2
Kanske jag tippar lite för stora siffror. Rönnby är inte obekanta med hemmalagets vilja till snabba spelvändningar så det blir nog ett ganska defensivt Rönnby. Men att Köping vinner känns solklart.

Råsunda - Hammarby   3-1
Ytterligare ett derby som är svårtippat. Att jag tror på Råsunda beror mest på att Hammarby inte imponerade i genrepet mot Södertälje.

Hagfors - Linköping  1-4
Linköpings duktiga målvakt (vem som än står) gör att man håller Hagfors siffror nere. Tyngden och rutinen avgör denna match.

Det ska bli kul att serien äntligen startar. Jag antar att jag är före David med tipset så han får facit men det bjuder jag på....

Jag såg att min gamla kollega "Nille" (Linköping) hakar på tävlingen. Kul!!

Kommentarer
Postat av: David K

Tittade faktiskt inte på ditt tips när jag tippade men lycka till, du får sikta på andraplatsen hehe.

2010-09-20 @ 08:42:37
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Nille

Tror David väntar in våra tips......kan vara så att det är hans taktik =)

2010-09-20 @ 20:56:45
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: David K

Nille du tippade ju sist av oss alla så det är nog din taktik va?

2010-09-20 @ 21:52:41
Postat av: David K

konstigt att mitt inte kom ut då jag lade in det kl 9 på morgonen igår, skumt värre så jag var kanske sist ut med det då, märkligt.

2010-09-21 @ 08:28:47
Postat av: Nille

Mysko värre ;)

2010-09-21 @ 21:12:57
Postat av: David K

Nille ditt tips var ändå inget o kolla på hehe förutom i en match..:)

2010-09-21 @ 23:55:56
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: David K

Rost va fan du satte spiken på derbyt mellan hässelby o täby, grymt tippat där, 3 lätta poäng.

2010-09-25 @ 20:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0