Det blev tillslut...

en klar seger mot FBC Uppsala. Resultat 6-2 med mersmak. Trevande inledning och och 1-1 efter första men i andra och tredje var det mycket Telge.

Uppsala hade glömt skriva upp en spelare så det blev matchstraff 1 och 5 min utvisning. Visst är det enligt regelboken men kan man inte vara lite mer humana i en sådan här turnering. Tjejen har ju åkt ända från Uppsala och sen får hon inte spela första matchen. Tråkigt. Självklart var det ett fel från Uppsala men skriv in tjejen och ge laget en tvåa, det hade räckt tycker jag.


KAIS Mora slog IBF Göteborg med samma siffror (6-2) och det blir kul att se dem mot Telge imorgon. Jag såg inte till Sara Kristoffersson annars var det många kända ansikten i laget.

Skattkärr förlorade mot Sveiva med 4-1 och det var nog inte väntat. De jag såg av matchen så var det Skattkärr som förde spelet men det är ju förstås målen som räknas.

Huddinge förlorade mot CL96 igen, de förlorade ju även i Go och Gla Cup för några veckor sedan. Siffrorna blev 2-1.

Hagfors vann stort mot Tunet så det blir väl första uppgiften imorgon 8,00 att kolla in seriekonkurrenten.


I övrigt hann jag inte se så mycket men resultaten kan ni följa på http://netsportonline.se/?page=main&tour=47&tab=34


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0