Det blev en...

bra start för Telge. En glasklar seger med 7-1 mot Farsta. Känns som det finns mycket mer att ge då spelet inte var på något sätt lysande. Farstahallen parkettgolv tillhör inte de bästa heller så med ett annat golv kunde det ha blivit två-siffrigt. Skotten 20-49 talar sitt tydliga språk.

Kedjan med Nadja - Åsa - Sandra var het och gjorde sex av de sju målen. Men även de andra två formationerna skapade chanser och nästa match kan de mycket väl kliva fram.

Farsta då? Ja de var inte dåliga utan de kan nog ställa till med problem för motståndarna, främst då i Farstahallen.

Jag såg att Hässelby vann över Täby med 5-4 i en som jag förmodar tät match. Jag får väl kolla med Göran H i veckan.  Resultatet gav alltså Hässelby 3 poäng och samma poäng fick jag i vår lilla "tipstävling"

Fröjered vann över Skattkärr med 6-3 och det var rättvist (enl. David) och inte helt oväntat tycker jag. Skattkärr imponerade inte på mig i Kallsta Open och har en hel del att jobba med. Ytterligare 1 poäng till mig.

Jag hann också med Eriksdalshallen och "nykomlingen" Djurgårdens match mot Pixbo. Seger för Pixbo med 6-5 och det var inte DIF som var dåliga utan Göteborgstjejerna som var överraskande bra. Snabba spelvändningar bäddade för det resultatet. Elin Tjärnström kommar att vara väldigt nyttig för Pixbo och Dahlin på en backplats var klippan i försvaret. Jag tror Pixbo kommer att hamna högt upp i tabellen om de kan hålla samma standard i fortsättningen.

I morgon blir det nog att kolla matchen Råsunda - Hammarby i Solnahallen och kanske svänger jag förbi Huddinge, som matchar mot Pixbo, på vägen hem till Södertälje.

 

 

 

 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0