8 av 12...

som Svenska Innebandyförbundet hade godkänt som rekomenderade (REK) innebandygymnasier föll bort när det skulle beslutas om NIU (Nationell Idrotts Utbildning) certifiering. Har man underkänt sig själva?

Jag såg att Torshälla (div 2 Södermanland) har fått en fin-fin förstärkning inför seriestarten. Anna Vartiainen med meriter både från elitserien och finska landslaget har skrivit på för klubben. Det kommer givetvis att höja statusen på laget men jag tror inte att Torshälla blir något hot för Nykvarn och Södertälje.

Linnea Andersson (mv) som stått i Telge (både D1 och D2) har signat för Södertälje.

Jag har fått ett ref från Anna Rhöös Östergötland:

IBF åkte till Jönköping igår (söndag) och mötte Östra igen. Även denna gång blev det med en skral trupp på 9 utespelare. Dock med två målvakter dagen till ära.

Det höll inte. Östra har höjt sig massor och IBF hade nog (enligt mig) ett svagare lag denna gång än i kvalet mot Östra då vi också hade en tunn trupp med flera bra spelare borta. Men denna gång hade Östra blivit jäkligt mycket effektivare. De sköt mycket mer och har grymt bra skott och effektivitet. Östra vann med 14-4 om jag inte minns fel! (Jag satt bara på läktaren och såg halva matchen men jag fick mig en ganska bra bild ändå) :)

Det känns som om laget varit "tunna" i många matcher nu på försäsongen. Hoppas det blir bättre till seriestarten.
Karro Holm ska tydligen lånas ut av Linköping till Mjölby, det skulle nog vara mycket bra för Mjölby som tycks ha ett väldigt ungt lag i år.

Här är några bilder från våran match i skol SM mot det nya NIU-gymnasiet i Södermanland. Jag tror vi vann med 7-1 (utan att förta oss).






lugn dag på jobbet för Lovisa....

Kommentarer
Postat av: Rhöös

Oj då... blev jag citerad på den rapporten :)

2010-09-21 @ 18:50:55
Postat av: Rosten

Japp, men du får inte betalt... ;)

2010-09-21 @ 21:21:38
URL: http://rosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0