Turinge Miners har...

värvat friskt bland 94/95 tjejerna i Södermanland. Sist in är Linda Karlsson målvakt från Telge IBK. Det ska bli intressant att följa denna satsning på fram för allt U-16 SM lag, som jag tror har varit det stora lockbetet som tjejerna svalt med hull och hår.

Annat som jag hört är 6-7 turneringar, träningar 3 gånger i veckan plus då 20 matcher i D3. Tufft och hårt program.

Men det beror ju förstås på vilken kvalitet D3 kommer att ha kommande säsong.

Jag tror också att några av tjejerna sökt innebandy hos mig på Igelstaviken, vilket inte kommer att göra säsongen lättare.

Igår körde jag träningen för Telge IBK ej att förväxla med "moderklubben" SIBK och jag fick höra på den träningen att det fanns ytterligare tjejer på väg från Telge till Miners.

Jag har svårt att förstå att man väljer bort ett D2-lag för att spela i D3 men tjejerna är förstås unga och har framtiden för sig.

Hoppas det blir kvalitet och inte bara kvantitet, spännande satsning är det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0