Fröjered (div 1 mellersta)....

får nya tränare. Det är David Karlsson som som flyttar till Tidaholm (nytt jobb) och lämnar Vänersborg.



Jag har pratat med David och han ser tränaruppdraget i Fröjered som sin största utmaning hittills som tränare. Att forma och få de unga spelarna, många är 16-17 år, att bli ett div 1 lag med målsättning att slippa hamna på någon av de 4 (!) sista platserna blir en tuff uppgift. Vi pratade också lite om vem/vilka som får bära favoritskapet i mellersta och enades om att vänta tills efter "Silly Season".

Jag tycker det är kul att David, som jag lärt känna genom mitt uppdrag i Linköping, "stannar" kvar i "vår" serie så vi kan fortsätta snacka om lag, spelsystem, favoriter m.m.

Vad händer i Västerås? Det pratas om konkurs och nedläggning, hemsidan är stendöd och jag har hört att Michelle Linhart ska vara klar för Vänersborg. Michelle har jagats av elitserieklubben Rönnby. Det blir givetvis en kanonförstärkning för Vänersborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0