Det kommer nog att...

bli tufft för Gnesta i div 2 säsongen som kommer. De har verkligen blivit "söndervärvade" i år. Jag tror jag kunde räkna till att åtta tjejer från de "etablerade" som spelade mer än 15 matcher förra säsongen försvinner till andra klubbar. Vendela Sälg nästa som försvinner, hon är klar för Turinge Miners. Miners tillhör Nykvarns IF och är tydligen deras satsning på ett F-16 lag. Jag ser inte heller ett byte från div 2 spel till div 3 spel som det optimala för tjejernas utveckling men det finns säkert någon bra tanke bakom detta. Nykvarn är en förening med bra organisation så det blir säkert bra, vi får se.

Samtidigt meddelar "Rockets att Jennifer Lindholm från Strängnäs är klar för klubben.



Det är givetvis en fin förstärkning och nu känns det som om det är stenhård konkurerens om platserna i laget. Det gynnar iaf träningarna.

I Östergötland har man valt att spela div 2 serien med åtta lag vilket skulle innebära 14 matcher. Känns lite tunnt tycker jag men om man tänker sig spela med trippelmöten blir det 21 matcher och lite tight att hinna med innan kvalen sätter igång.
Tittat runt lite på hemsidor och saknar en hel del namn i laguppställningarna. Om det beror på att de ska byta klubbar eller dåliga uppdateringar låter jag vara osagt. Men  Rhöös, Yngvesson, Ericsson Orrebring och Zetterström är namn jag saknar.

Kommentarer
Postat av: Rosten

Till fdsfsf

Din kommentar dryper av bitterhet tycker jag. Man måste se ljust på tillvaron och inte låta bitterhet förmörka den.

Jag vet inte vad du har för innebandybakgrund, men efter 20 år i "branchen" anser jag att jag har viss erfarehet och kan stå för det jag skriver.

2010-06-04 @ 06:52:55
URL: http://rosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0