Kvalspelet till div 1...

närmar sig, nu är det bara en månad kvar. Jag har kollat upp läget i mina distrikt, Stockholm där jag ansvarar för stadslagen och Södermanland där jag har tjejer som går på skolan samt mitt f.d. distrikt Östergörland som jag fortfarande "känner" för. 

Kvalet spelas i 3-lags grupper där (kallar den A-gruppen):
1:an i Stockholm, 1:an i Södermanland och 1:an Gotland spelar.

I den andra gruppen som är intressant (B-gruppen) spelar:
1:an i Småland/Blekinge, 1:an i Östergötland och 2:an i Stockholm. 

I grupp A är Täby FC redan klara, Endre Ungdom så gott som klara och mycket ska väl till för att hindra Södertälje IBK att vinna 2:an i Södermanland.

I grupp B är det mycket tightare. Striden i Småland/Blekinge står mellan Östra SK (Jönköping) och CL 98 (Kalmar). Båda lagen har 36 poäng men Östra har en mycket bättre målskillnad som blev förbättrad igår då Östra vann över CL med 9-2. Stockholmsseriens andraplats har just nu Farsta som har 3 poäng ner till Djurgården och kan utöka den till 6 idag om man vinner över Älvsjö. I Östergörland är det hur ovisst som helst fyra lag krigar just nu om seriesegern. Solfjäderstaden (13 matcher 30 p) och KFUM Norrköping (12 matcher 29 p) vann sina matcher igår och idag är det en nyckelmatch mellan IBF Linköping (11 matcher 26 p) och Åby (12 matcher 28 p). Vinner IBF den matchen så är man i vinnarspåret.

Jag ska försöka hinna med att kolla upp statusen på de olika lagen och återkommer i en senare blogg med detta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

IBF Linköping - Åby 7-6 efter sudden! alltså tappade linköping poäng har har inte längre seriesegern i egna händer!

2010-02-07 @ 20:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0