Under förra säsongen...

försökte jag mig på att skriva om div 2 Östergötland. I år så finns det inte mycket som jag vet då min tid i det distriktet är förbi.

Det är iaf en intressant variant att "bara" ha åtta lag i div 2 och möta varandra tre gånger. Det kan ju bli lite avgörande vilka man får hemma i den 3:e matchen. 21 seriematcher ska hinnas med så det blir ett tight spelschema.

Vilka som slåss i toppen blir nog samma lag som förra säsongen.

Jag såg att Malin Yngvesson står med i truppen hos IBF Linköping så övergången till Åtvidaberg blev tydligen inte av. Några nya har droppat in i truppen och den enda jag egentligen saknar är Anna Rhöös. Men hon är ju aktiv på bloggen så det blir nog spel för henne också när alla bitar fallit på plats.

Solfjäderstaden tappar Caroline Törnberg som går till JIK då hon ska plugga i Jönköping? Jag vet att någon tjej också varit på Linköping IBK:s träningar men om det blir övergång är väl inte klart. Ingen koll på vilka nya som kommit in i truppen.

Åby unga tjejer har blivit ett år äldre och förhoppningsvis ett år bättre så de kan bli en het kandidat till seriesegern.

KFUM har mist sin tränare Rågher som ska köra Örebros herrar denna säsong. Hur det sen är med fd Linköpingstjejerna har jag ingen susning om men antar att de spelar vidare och gör de  det så finns laget med i toppen. Laget har fått Linda Boiardt som kan bli en rejäl förstärkning. Henne var jag intresserad av att få till Linköping när det begavs sig. Jag har även hört ett rykte om att en målvakt tränat med Linköping IBK.

platserna 5-6 är nog vikta för Linköping Ungdom och Mjölby och platserna 7-8 för Boxholm och Finspång.

Vad som händer med Linköping IBK är förstås spännande att följa. Niclas är hemlighetsfull om nya spelare samt eventuella förluster men det börjar nog närma sig ett beslut om trupp så tryggheten infinner sig. Träningen är ju igång och ett läger i Oxelösund är inbokat nästa helg med en avslutande träningsmatch mot Huddinge IK. Jag kanske kommer med lite synpunkter efter den matchen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0