Ytterligare en mil avverkad....

och mina tankar irrade omkring ganska rejält denna gång.

Mycket funderande över laget. Formationer, spelsystem, målsättning, delmål, gruppdynamik.

Formationer:
Jag har väl vissa idéer på formationer, men det kommer nog att bli ett trixande hit och dit i några träningsmatcher. Jag kommer givetvis att vara lyhörd för vad tjejerna tycker men till sist så fattar Niclas och jag besluten.

Spelsystem:
Där har jag en klar bild över hur jag vill att vi spelar. Vi ska givetvis ha ett alternativt spelsystem. Men tryggheten i ett grundsystem är ett måste tycker jag.

Målsättning:
Min målsättning har jag klar för mig men för att lyckas så måste hela laget dra åt samma håll och tro på de mål vi sätter upp. Våra delmål kan både vara stora och små.

Gruppdynamiken:
Den kommet automatiskt när tryggheten i formationer, spelsystem och målsättning fallit på plats i laget.

i övrigt gick tankarna till det mentala biten. Jag tror att man kan höja ett lags förmåga med 15-20% om man kan hitta rätt mentalt. Funderar på om vi ska ha någon liten "föreläsning" om mental träning. Jag kan iaf ge laget idéer om hur man jobbar med: Självbilder, Föreställningar, Nervositet, Mentala tekniker inför träningspasset, Självförtroende och Tävlingsplaner. Vi får se om vi kan "baka" in det någon gång innan seriestart.

Appropå seriestart så är den tidig i år. Första match redan 19-20/9 borta mot Vänersborg. Så där kommer vi att få bekänna färg med en gång.


Kommentarer
Postat av: roback

om du ska föreläsa om mentala bitar å kan tänka dig att köra för fler lag samtidigt så är både herr och p94 intresserade :)

2009-05-24 @ 14:22:11
Postat av: Rosten

Är det bara en föreläsning med lite tips och idéer om hur man ska tänka så kan man väl göra det i en större grupp. Vi kan väl höras i höst om det.

2009-05-25 @ 13:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0