Tisdagen var en....

mötesdag med innebandy (förstås) som ämne. Dagen innehöll tre möten, två där ämnet var tjejer! Varför har vi ett tapp på spelare i 15-16 års åldern (möte 1) och träna tjejer (möte 2). Det ska bildas två projekt ett för intresserade tjejlag och ett för intresserade tränare i Mälardalsregionen. Min inblandning i det hela är väl fortfarande lite flytande men jag kommer antagligen att hålla någon föreläsning när det gäller tränarbiten. VM i innebandy i december (damer) kommer att vara en morot för deltagarna. SISU kommer att tillsammans med SIBF äga projekten och även Svenska Spel är inblandade. Det upplägg vi diskuterade såg väldigt intressant ut och jag tror att det kan bli väldigt bra.

Hann även med ett möte på Stockholms Innebandyförbund där vi pratade om breddlägret som vi ska ha på lördag. Det är uppstarten för DJ/HJ-17 inför nästa säsong som avslutas med SM i Nyköping i början på april.

Studio Fitness var värd för tjejerna igår och jag får väl höra i morgon hur det var. Känns i alla fall jättebra att vi får den möjligheten till kompletterande träning. Koordination, rörlighet och kondition är det som vi kommer att satsa på där. I morgon så står Vallabacken på programmet där benstyrka blir huvudspåret.

Vi har även knutit en RIG-tjej till laget. Lina Elveroth som kommer från Linköping.

Ni som väntar på att truppen ska komma ut på min blogg får vänta någon dag till, jag hoppas att allt är klart i denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0