Studio Finess...

http://www.studiofitness.se/ kommer att vara till min hjälp då det gäller träningen. Vi har fått ett förmånligt avtal med Fitness som jag tror kommer att vara enormt bra för oss. Styrka, rörlighet och koordination är de bitar som jag tror kommer att utveckla laget.  Jag ska sätta mig ner med Mickael och se vad som ska göras och hur mycket.  Styrka i all ära men man får inte tappa  smidighet/snabbhet.

Idag har jag kört Cooper på Södertälje IP för de elever på skolan som inte gjort det än. Att det ska vara så förtvilat svårt att få en tjej/kille som säger sig satsa på innebandyn att springa 3000 meter. Men jag ger mig inte alla ska springa även om det blir på resursdagarna efter skolavslutningen. Många av dom har en målsättning med sin innebandy men det känns som om de inte brinner för det och då kommer de absolut inte att nå sitt mål.

Linnea Almlöf är nu klar för laget och det är jättekul! Vid mina kontakter med Sten Sture (läs Anders Hiller) har jag fått höra så mycket beröm så nu har hon stora förväntningar på sig från mig ;o). Linnea är en back som kommer att tillföra laget mycket när det gäller inställning/moral enligt vad jag fått höra. Känns ju bra att hon har div 1 rutin från Östra gruppen som många säger ska vara så mycket bättre än den Västra. Vilket jag tvivlar på, har ju sett många av lagen i Östra under föregående säsong. Hon har förstås även representerat Uppland i distriktslags-SM.

En annan mycket glad nyhet är att "seriens bästa målvakt" Sofia Petersson har skrivit på. Truppen börjar alltså bli helt klar. Vi väntar på övergångspapper för tre spelare,  vilka jag hoppas kunna presentera inom kort. Alla tre har skrivit på så det är egentligen en formalitet, men som sagt jag vill vara helt säker innan jag skriver vilka det är.

Träningen igår gick bra tycker jag. Lite blött och halt för några av momenten i snabbhetsupplägget men det får man ta. Känns som om det var bra stämmning. I morgon kör vi nästa pass.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0