På gång...

med kontraktsskrivning. Dagens möte mynnade ut i att 14 tejer skrev på för den nya "klubben". Då vi hade en del anmäld frånvaro så ser det ut som om truppen till 90% är klar denna vecka. Av tjejerna som skrev på är 6 s.k. nyförvärv, d.v.s spelade inte i Bergs denna säsong och jag hoppas på att några till ska signa snarast.

12:e maj är nästa "magiska" datum i denna flygresa, då kommer jag att redogöra för i vilken gate vi taxar in. Men jag tror nog de flesta redan gissat. Det kommer iaf bli väldigt intressant att se vad som händer med övriga klubbar i Östergötland, kan bli en riktig "Silly season".

Min gamla kompis Thommy Edberg är klar för Mullsjös div 2 damer. Han lämnar alltså Huskvarna och de kan nu stryka ett av sina inventarier, för Thommy har väl varit i Huskvarna "i alla tider"? Önskar honom lycka till i sin nya klubb och får väl passa på att gratta Mullsjö också. Men vad kommer att hända med Huskvarna, inte många tjejer klara vad jag vet.

Väntar med spänning på att få reda på Minna H nya klubbadress, enligt vad hon sa till mig så ska det bli klart i denna vecka. Jag har mina aningar.....

Preliminär seriendelnin för div 1 västra är klar:
Bergs IK
IBK Vänersborg
IFK Kumla IBK
Köpings IBF
Marstrands IBK (Upp)
Nykvarns IF (Upp)
Pixbo Wallenstam IBF
Skattkärrs IK
Surte IS IBK
Örebro SK IBK (Upp)

och det blir en del långresor. Jag får iaf nära till en bortamatch. Nyken har hamnat i "vår" serie och det är ju hur kul som helst.

Det ryktas om en elitspelare från Huddinge till Schweiz, ska försöka kolla upp det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0