Hade ju tänkt....

tippa en del serier. Jag tänkte börja med dam 2:an i Södermanland, så tog mig tid att "surfa" runt lite. Jag tänkte att man skulle hitta något om vad som var på G inför nästa säsong. Men icke sa Nicke. Vet att jag sitter i ett glashus då jag klagar på hemsidorna för att LIBK:s är ju inte ngn höjdare iaf inte när det gäller damerna (fast det är väl inte så viktigt kanske). Det var alltså taskigt med uppdateringar milt sagt. Men jag gör ett försök:

1. Telge SIBK, klart bästa materialet som jag ser det. Lite info har jag ju fått från min "gamla" kollega Tommy. Tjejerna som fått kliva ner från D1-laget har en positiv inställning och det betyder mycket. Några som jag ser det riktigt bra nyförvärv spetsar till truppen ytterligare. Tommy är riktigt duktig på att få en "skön" stämmning i lagen och det vinner de på.

2. Södertälje IBK, har en hög potential med många väldigt duktiga "yngre" tjejer. Ove är rutinerad och kan han få alla att följa de taktiska regler han lägger upp så är de ett stort hot om seriesegern.

3. Nykvarns IF:s 94:or tar tredjeplatsen om inte "Dala" behöver de bästa i ettan. Det ska iaf bli intressant att följa det laget, som sopat rent i Viking Line Cup år efter år.

4. Trosa Edanö, de har en hel del tjejer som har stor kvalitet. Om en viss "altmeister" bestämmer sig för att spela där hon bor så kan de hamna högre upp.

5 Onyx som jag inte har en susning om, men en klubb med så bra organisation som ONYX har,  bör kunna skaka fram ett hyfsat D2 lag.

6. Torshälla, måste erkänna att jag är väldigt osäker på detta lag. Jag kan väl säga att platssiffra 6 är den lägsta som laget kan hamna på.

7. Gnesta, det var ju inte så många år sedan klubben faktiskt kvala till div 1. Har en hel del bra spelare (några har sökt Igelsta ;o)). Får de bara ihop en hyfsad stor trupp kan de överaska och komma högra upp, men mitt grundtips är nr. 7

8. Flen som jag ser det. Inga större meriter för yngra eventuellt uppflyttade tjejer. Ett lag som "hankar sig fram" varvar bra matcher med plattmatcher allt beroende på vilket lag man kan ställa upp med. Systrarna Strömberg är ju bärare av laget. Fortsätter de?

9. Strängnäs, de har en tunn trupp om man ser på förra säsongen. Att komma två i Södermanlands trea säger inte så mycket, men jag tror de är bättre än Katrineholm.

10 Katrineholm, är det bara Volley-boll som gäller? Har svårt att se att laget som tycks spela mest för att det är kul ska undvika sista platsen.

Södermanlands två är inne i ett nytt experiement där man efter höstsäsongen gör om serierna och vissa lag från D3 går upp, om jag fattat allt rätt. Spännande försök som är på G. Tyvärr blir det väl bara i år då seriesystemet kommer att ändras från D1 och nedåt säsongen 2010-2011.

Avsaknad av info på hemsidorna gör ju min tippning lite chansartad. Bävar lite över att försöka tippa D2 i Östergötland. Södermanland är ju och kommer att förbli mitt distrikt.

Jaha detta är iaf mitt tips, kommentera om ni vågar :o)!!


Kommentarer
Postat av: tezz (odebäck)

göte, du måste ju skriva att kolpenäs går upp i 2:an efter jul där sen. ;) haha!

2009-06-04 @ 20:12:14
Postat av: Rosten

Tezz!! Ja med den "försäsong" ni hade i Ungern så är det ju självklart att det blir 2:an efter jul. Annars är ni välkomna ner och testa Vallabacken! ;o)

2009-06-04 @ 23:16:51
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: tezz (odebäck)

hahaha. absolut, vi testar nya varianater nuförtin!

vallabacken? ett ord som innehåller backe brukar inte jag gilla. ;) jag kör på enbart rutin!

2009-06-10 @ 00:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0