Det finns ett nytt....

innebandymagasin som skriver om tjejer. Jag såg att vi på Igelstaviken fanns med på ett hörn i tidningen, då de presenterar rek-gymnasier i innebandy.

www.gracefloorball.se/


Kvaltider i helgen och jag ska försöka mig på ett tips om vilka lag som tar klivet upp i ettan från de 8 olika kvalgrupperna. Fast det blir inte förrän i morgon.

IBK Rutin



är ett av lagen som ska kvala. Laget har en medelålder på  34,3 år, beräknat på de som spelat mer än 5 matcher, så att de valt rätt namn är det ingen tvekan om. Jag har alltid tyckt att tjejer slutar för tidigt med innebandyn så det är för den skull kul med laget. Vad som inte är lika roligt är att laget vunnit en div 2 serie (Närke/Västmanland) utan att bedriva någon träning. Enligt lagets hemsida så spelar de bara matcher. Jag ögnade igenom vilka som är med i laget och hittade iaf en "gammal" landslagsspelare i Anna Eklund.

Undrar hur stor motivationen är att ta steget upp i ettan?

Detta är hämtat från deras hemsida:
Vår målsättning är samma som tidigare, att ha roligt! Vi består av ett gäng gamla vinnarskallar, så vi ger inte upp i första taget (att vinna=ha kul). I bland lyser det igenom på matcherna att vi inte tränar (4 mot 5, 5 mot 4 tex), men pga de dyra hallhyrorna i Örebro samt att vi har en gemensam barnaskara på ca 25 barn så har vi valt att bara spela matcher. Vi petar russinen ur kakan kan man säga -)

I samma grupp har de tex Hagfors med en medelålder på 17,8 år, beräknat på de tjejer i laget som spelat 5 matcher eller mer.  Det är alltså en skillnad på 17 år i medelålder.

Min vän David (Vänersborg) skriver också om kvalet till div 1.

http://innebandydavid.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Onkel Tom

Hej!

Lite kommentarer om några spelare i IBK Rutin:

- Terese Lyrholt, landslagsmålvakt på 90-talet under ett par säsonger

- Sandra Persson, utnämnd till sveriges bästa damspelare för ett antal år sedan (osäker vilket år)

- Anna Eklund, spelar med Örebro SK IBK (38 år ung) och är en av de viktigaste spelarna i kvalet till elitserien.

- Tror också att Cecilia Hjort och Lena Jonsson gjort en del landskamper.



Samtliga de här tjejerna spelade i ÖBO under många år.



Hälsar

Onkel Tom

2010-03-19 @ 13:50:23
Postat av: Rosten

Tack för info. Kollade upp Sandra och hon blev vald till Sveriges bästa damspelare säsongen 2000/2001. Anna kommer jag ihåg från min tid som tränare för Hölö SK.

2010-03-19 @ 14:25:52
Postat av: gammal spelarräv

Då kanske du kommer ihåg att vi hade Peter som nu tränar ÖSK damerna som tränare i både KFUM och ÖBO innebandy:)

2010-03-19 @ 18:03:03
Postat av: Rosten

Vet att jag träffade Peter för många år sedan och känner till att han var i dessa klubbar innan det blev Kumla.

2010-03-19 @ 18:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0