Nu är kvalet...

till elit och div 1 klart. Örebro och Karlstad blev de som nästa år spelar i elit. Jag lider verkligen med Sten Sture som för andra året var hårsmånen från att ta steget upp. Karlstad förlorade med 3-1 i sista kvalmatchen och det var precis det resultat som Örebro behövde. Stor matchvinnare Sofia Attefors med tre mål.

Örebro till elit var väl inget jag hade räknat med när div 1 västra startade i höstas. Från div 2 till elit - antar att Peter känner igen resan. Samma sak hände med Kumla när han tränade dem. Undrar om han har lärt sig något av den resan så det inte blir samma resa för Örebro. Kumla spelade ett år i elit, ramlade ur och tappade då flera av sina bästa spelare. Sen har det varit tunga år i ettan innan Kumla i år fick ta hissen ner till tvåan.

Karlstad vann första matchen mot Örebro med 9-1 och var i princip klara innan returmötet. Vet inte hur motivationen var i Karlstadslaget men om de inte gav 100% så tror jag de bet sig lite i tummen. Avståndet mellan Karlstad och Örebro är ju inte så stort så lagens upptagningsområde är samma. Då känns det som Örebro är ett intressantare lag än Karlstad så det kan bli svårt för Karlstadslaget med rekrytering inför nästa säsong.

Södertälje förlorade avgörande kvalmatchen mot Täby och det var väldigt tråkigt för Södermanland som skulle behövt mer än ett lag i ettan.

Micke Wasell är ny tränare för Nykvarns damlag och det känns som en spännande lösning. Jag tror att han kan tillföra laget mycket nytt och som jag fattat det så kommer "Dala" att vara kvar så det blir ett team att räkna med.

I morgon drar SM för DJ/HJ-17 igång i Nyköping och givetvis kommer lag att vara där och heja fram Stockholm till två guld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0