I morgon sitter....

man på Globen och ser SM-finalerna. Det ska bli kul att se hur systrarna Lindgren står sig mot IKSU. Jag tror det kommer att gå bra för de nya U-19 tjejerna. Men jag vet inte riktigt än vilka jag ska hålla på, jag har ju Rhöösen i det andra laget.
Men jag får väl hålla på Caperio i herrmatchen för där spelar ju en av stadslagstränarna, Danne Bron-Sundbom.

När det gäller Silly Season så har inte mycket kommit till min kännedom än.
Jag vet att Nykvarn har fått ny tränare i Micke Wasell, som har varit i Södertälje innan. Tror inte han varit tränare på damnivå tidigare utan mest tränat killar. Han ska inför nästa säsong även vara distrikslagstränare för Södermanlands DJ.

Vänersborg får vad jag förstått behålla David Karlsson som tränare. Får se om han kan locka till sig några heta tjejer, vet att de haft provträningar.

Telge ska enligt vad jag hört göra en storsatsning för att kunna vara med och kriga om en elitplats nästa säsong. Peter Nilsson fortsätter som huvudtränare. Provträningar pågår och de var en del duktiga där igår. Det har talats om ett samarbete med Södertälje får se vad det blir av det.

Täby FC, nykomling, behåller Göran Hagberg som tränare och har kanske mer på gång. De ska ha provträningar inom kort.

I Köping fortsätter Anders Lindgren som tränare, frågan är var döttrarna hamnar. Emma Larsson är ju också "bara" utlånad till Västerås. Forsbys "skyttedrottning" lär vara klar för klubben.

Linköping saknar huvudtränare men man får väl hoppas det löser sig snarast. De ligger lågt för tillfället och ska tydligen inte köra några provträningar. Det verkar konstigt då LIBK är enda laget i regionen och det finns säkert sugna spelare som vill testa. Sara Bergström är en spelare att hoppas på.

Kommentarer
Postat av: Peter

Korr: Nykvarn har fått en TILL tränare.. ;-)

2010-04-17 @ 00:16:43
Postat av: Rosten

Peter!

Spännande, hittar inget om det på hemsidan.

2010-04-17 @ 08:11:53
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: Foxtail

Pixbo nya tränare. Se www.pixbo.se/ibf

2010-04-17 @ 13:51:49
Postat av: Peter

Det skrevs den 14:e...



http://www.nykvarnsif.se/?p=4153#more-4153

2010-04-18 @ 12:36:54
URL: http://www.nykvarnsif.se/?p=4153#more-4153

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0