1:a april kan man ...

skämta om att jag ska flytta till Gbg! Men inte lämnar jag Igelstaviken och Södertälje. När David frågade mig om vi skulle hitta på ngt tillsammans var jag givetvis med. 

Nu verkar det dessutom som att Surte beslutat sig för att lägga ner div 1 laget på grund av bristande motivation från spelarna. Fattar inte att man tar ett sådant beslut redan nu, när det finns många månader kvar att rädda upp det hela.

Skulle detta stämma så hoppas jag verkligen att Nykvarn blir erbjudna platsen!

Men jag antar att den isf går till det kvallag som förlorat sin kvalgrupp med minsta marginal. Jag kan inte tänka mig att något av de lagen skulle vara bättre än Nykvarn och de ramlade ju ur ettan på grund av några futtiga mål.

Nykvarn har fått en ny tränare till damlaget som jag tror kan höja laget ytterligare ett snäpp, så även för den skull skulle det vara tråkigt om de var tvungna att "harva" i tvåan. Hur kul kan det vara för tjejerna?

Det ryktas om en sammanslagning mellan Balrog och Djurgården, det ska bli spännande att följa. Ska det bli ett namn till i Balrog-Botkyrka-Södertälje IK?

Kvalet till elit och div 1 kör hårt i påskhelgen. Jag vågar inte tippa elitkvalet så må bästa lagen ta klivet upp!

Rockets mot Täby är en kanonmatch som jag tyvärr missar, men samma där: må bästa....

Tyvärr tror jag inte IBF Linköping kan slå Östra med tillräckligt många mål (om man nu överhuvudtaget vinner) för att gå upp, utan det blir Östra som spelar i ettan nästa säsong.


Kommentarer
Postat av: Insatt göteborgare

Surtes nedläggning handlar mer om bristande organisation kring laget och att eldsjälarna inte har den kraft och tid som krävs för att få ihop en så bra verksamhet som surtes extremt lojala spelare förtjänar. Ett tidigt beslut gör att ingen spelare blir lurad och i god tid kan ta beslut om sin egen framtid. Självklart hade det gått att lösa på sikt, men någon måste göra jobbet oxå..... Nykvarn skulle absolut förtjäna platsen....

2010-04-01 @ 21:16:49
Postat av: Jonna - Kapten Surte

Det vore lönlöst att försöka förklara för någon utomstående varför detta beslutet tagits av vår styrelse, inte av spelarna. Motivationen är det inget fel på, det är annat runt omkring som ska stämma. Och som sagt, man har inte gett upp utan man har varit i samma situation de senaste två åren, men valt att kämpa vidare... Till slut kanske det inte fungerar längre.



Så spekulera inte för mycket i sådant som ni aldrig kommer att förstå helt ut.



2010-04-01 @ 21:23:33
Postat av: Rosten

Det var inte meningen att reta någon med min syn på Surte. Jag tycker bara att det är tråkigt när man lägger ner lag som innehåller duktiga spelare. Det var lika för Bergs IK förra säsongen då styrelsen ville lägga ner och dra sig ur ettan. Då lyckades vi rädda kvar en plats i ettan genom att gå till LIBK

2010-04-01 @ 21:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0